به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عبدالله فرمانی در نشست خبری با خبرنگاران که در شهرستان اهر برگزار شد، اظهار کرد: بیستمین دوره جشنواره خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان شرقی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، اوایل تیرماه سال آینده در تبریز برگزار می شود که به تبع آن جشنواره های منطقه ای نیز در تمامی شهرستان های استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی با تبعیت از مجمع خیرین مدرسه ساز کشور با هدف تکریم خیرین در سال ۱۳۷۸ شکل گرفته است، افزود: خوشبختانه هر ساله شاهد افزایش مشارکت های خیرین در امر مدرسه سازی هستیم.

فرمانر با ذکر اینکه خیرین در سال گذشته بیش از ۷۲ میلیارد تومان برای هزینه در مدرسه سازی تعهد کرده اند، گفت: خیرین در حال حاضر با انعقاد قرارداد با نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، تعهدات خود را در شهرستان های استان آغاز کرده اند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان از فعالیت ۲ هزار خیر مدرسه ساز فعال در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: سال گذشته طی ارزیابی‌هایی که اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی انجام داده است استان آذربایجان شرقی در بحث مدرسه‌سازی رتبه‌های اول تا سوم کشوری را کسب کرده است.

عبدالله فرمانی در پایان گفت: طی ۱۹ جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی، خیرین استانی ۵۹۰ میلیارد تومان برای مدرسه سازی در اکثر شهر ها هزینه کرده اند.