به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت الله عبدالهی در همایش اقتصادی توسعه منطقه ارسباران که در شهرستان اهر برگزار شد، با اشاره به اینکه راه های مواصلاتی نامناسب و به خصوص جاده اهر – هریس – تبریز یکی از موانع توسعه منطقه ارسباران و این شهرستان است، گفت: متاسفانه فارغ التحصیلان دانشگاهی در منطقه ارسباران به خصوص شهرستان های اهر و هریس به لحاظ نبود فرصت های شغلی، هنوز بیکار مانده اند.

وی افزود: امسال با تکمیل قسمتی هایی از بزرگراه اهر – هریس – تبریز، بیشترین زمین در بین شهرک های صنعتی استان در شهرک صنعتی بیلوردی به فروش رسیده است که این تاثیر تکمیل این بزرگراه می باشد.

نماینده اهر و هریس در ادامه گفت: برخی ها بر این عقیده هستند که توسعه به دست دولت صورت می گیرد ولی مطمعنا اگر مردم پای کار نباشند، توسعه تحقق نمی پذیرد.

مهندس عبدالهی تشکیل شرکت های توسعه و عمران در مناطق مختلف را زمینه ای برای ایفای نقش مردم در امر توسعه ذکر کرد و افزود: مسئولان دولتی در توسعه شهرستان اهر و منطقه ارسباران به جای مجری بودن، می توانند تسهیل گر باشند که تشکیل شرکت مردمی توسعه و عمران منطقه ارسباران، نقطه عطفی در نقش آفرینی مردم در توسعه منطقه خواهد بود.

وی ادامه داد: همین اقدامی که طلا و جواهر فروشان اهر برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و توسعه منطقه ارسباران انجام داده اند ارزشمند است ولی متأسفانه ذهنیت های غلط در خصوص اینکه شرکت های توسعه منطقه ای جواب نمی دهد، آزار دهنده است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس، تشکیل شرکت غیردولتی توسعه و عمران منطقه ارسباران را سرآغاز سازندگی و توسعه شهرستان ها عنوان کرد و گفت: قبول داریم که موانع سرمایه گذاری در منطقه وجود دارد ولی با تلاش و کوششی که می کنیم، می توانیم بخش بزرگی از موانع را پشت سر بگذاریم.

عبدالهی در پایان با تأکید بر اینکه همه ما در قبال جوانان بیکار منطقه وظیفه داریم و عدم مسئولیت پذیری در این خصوص خطایی جبران ناپذیر است، افزود: برای رونق تولید و ایجاد فرصت های شغلی نباید چشم به امید دولت دوخت و اگر می خواهیم تولید و اشتغال صورت گیرد، باید از بخش خصوصی کمک بگیریم.