به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در یادواره شهدای شهرستان اهر و شهدای مدافع حریم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه رمز بقای انقلاب، وحدت و همدلی بین مسئولان نظام و مردم است، گفت: استکبار جهانی از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی علیه کشور و نظام ما توطئه هایی طراحی و اجرا میکنند و در تلاش هستند تا فرهنگ ایثار و مقاومت را از جوانان ما بگیرند که بصیرت و آگاهی ملت این اجازه را به آنها نخواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه شهدا و جانبازان سند افتخار ایران اسلامی هستند، اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت ریشه در اعتقادات و باورهای دینی و ملی مردم دارد و مزار شهدا نیز محل توجه مؤمنین است که نباید در هیچ دوره و مقطعی به فراموشی سپرده شود.

امام جمعه شهرستان تبریز در ادامه گفت: جمع آوری و انتشار خاطرات رزمندگان دفاع مقدس، تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران، برگزاری نمایشگاه هایی با موضوع دفاع مقدس و توانمندی های نظامی و دفاعی، برگزاری یادواره ها و مراسم های یادبود بنام و یاد شهدای جنگ تحمیلی از جمله کارهایی است که میتواند راه شهدا را تداوم بخشد و فرهنگ شهادت را برای آشنایی، نسل جدید با آموزه های دفاع مقدس و مقابله با توطئه های جدید استکبار ترویج دهد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین گفت: برگزاری سفرهای راهیان نور بهترین راه برای انتقال ارزش ها، آموزه های دینی و فرهنگ شهادت به نسل جدید و جوان جامعه است.

وی در ادامه در خصوص انقلاب اسلامی ایران گفت: مردمی بودن انقلاب اسلامی، وجه تمایز آن با دیگر انقلاب ها است که به اعتقاد مردم، برای اسلام و قرآن انقلاب کردند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: در سایر حرکت ها حضور مردم صرفاً برای حمایت از گروه یا جناح خاص سیاسی است که با اهداف خاص سیاسی درصدد براندازی حکومت حاکم است، اما اصل انقلاب ایران برپایه خیزش اسلامی و دینی مردم بود که برای مبارزه با ظلم و استبداد برخواسته بودند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه اسلامی بودن یکی دیگر از ویژگی های انقلاب است، گفت: به اعتقاد بسیاری از اندیشمندان سیاسی عامل دین و مذهب از قوی ترین و اصلی ترین موضوعاتی موثر در پیدایش و پیروزی انقلاب مردم ایران بود.

وی گفت: در حالی که انقلاب های دیگر مسیر جدایی دین از سیاست را پیگیری میکردند، اما در ایران اسلامی، انقلاب به رهبری مرجعیت عالم دینی، سیاست را با دین پیوند داده و پیروزی آن را رقم زد.

امام جمعه تبریز یکی دیگر از ویژگی منحصر به فرد این انقلاب را استقلال در برابر قدرت های استکباری عنوان کرد و گفت: آرمان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از شعارهای اصلی انقلاب مردم ایران بود که بعد از گذشت ۳۹ سال از آن روزها آحاد مردم با پایبندی به آن در مسیر رشد و بالندگی حرکت میکنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مردم از مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال در مضیقه هستند، گفت: در تداوم مسیر عزت طلبی و استقلال خواهی که آرمان انقلاب ملت ایران است، مردم خواستار مبارزه با بی عدالتی ها و تبعیض در کشور هستند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با تعیین و تبیین عناوین سال با محوریت اقتصاد، با دور اندیشی شرایط کنونی پیش بینی کرده بودند که اگر از طرف مسئولان توجه جدی می شد، با چالشی مواجه نمی شدیم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه مردم از انقلاب ناراضی نیستند، بلکه از تبعیض و اختلاس ها سخت گله مندند، گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم غیر قابل انکار است که بایستی مسئولان با اجتناب از شعار، اقتصاد خانواده ها را از شرایط کنونی نجات دهند.