به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سعید شبستری در ارتباط ویدئویی با فرمانداران استان، با تاکید بر این که باید اعتماد و امید مردم به نظام و دولت را حفظ کنیم، افزود: باید مشکلات دولت را به مردم بگوییم و با مردم شفاف باشیم، در این صورت است که مردم نیز در کنار دولت خواهند بود.

وی با تاکید بر این که مسوولان باید در بین مردم باشند، گفت: باید به گونه‌ای با مردم رفتار شود که نسبت به دولت بدبین نشوند، در این خصوص لازم است میزان نظارت بر عملکرد ادارات و سازمان‌های دولتی بیشتر شود.

شبستری با اشاره به ظرفیت‌های فضای مجازی و رسانه‌های گروهی برای اطلاع‌رسانی از اقدامات و عملکرد دولت، گفت: مردم باید بدانند که چه اتفاقاتی افتاده و دولت با وجود چه مشکلات و تنگناهایی کارهای بزرگ را انجام داده است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که انتخابات شوراها یکی از انتخابات‌های سخت و حساس است، افزود: در صورت برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک، می‌توانیم بخشی از مشکلات و چالش‌های این انتخابات را رفع کنیم.

شبستری با تاکید بر برخورد قانونی با تبلیغات زودهنگام کاندیداهای انتخابات شورا، از فرمانداران خواست گزارش هرگونه فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی در شهرستان‌ها را به موقع به مراجع ذی‌صلاح ارایه دهند تا در صورت لزوم اقدامات پیشگیرانه و برخوردهای لازم انجام شود.

وی با تاکید بر ملاک عمل قرار دادن قانون از سوی فرمانداران در امر انتخابات، به آنان توصیه کرد با تشکیل جلساتی با گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی، فضای مناسب برای حضور همه سلایق در عرصه انتخابات را فراهم کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که هدف اصلی ما برگزاری انتخابات در فضایی امن و توام با آرامش است، افزود: در صورتی که برخی از افراد بخواهند با وعده‌های بی‌جا و خلاف قانون، جو جامعه را ناآرام کنند به طور قطع با آن برخورد خواهد شد.

وی گفت: متاسفانه در آستانه انتخابات برخی افراد شروع به تخریب دولت و سیاه‌نمایی می‌کنند که لازم است فرمانداران، بخشداران و مدیران ادارات دولتی با اطلاع‌رسانی به‌موقع از خدمات دولت اجازه سوءاستفاده از فضای انتخابات را ندهند.

شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر برگزاری منظم جلسات کمیسیون کارگری در شهرستان‌ها، گفت: مباحث مربوط به این کمیسیون باید به صورت جدی پیگیری و کنترل شود و با توجه به مشکلاتی که معمولا در ایام پایانی سال متوجه واحدهای تولیدی می‌شود، لازم است تمهیدات لازم از هم‌اکنون انجام گیرد.

وی با تاکید بر اتخاذ تدابیر لازم در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: در این زمینه ۵ آسیب اولویت‌دار در استان مشخص شده و اقداماتی نیز در راستای کاهش این آسیب‌ها انجام شده است، یکی از این اقدامات احداث مرکز ماده ۱۶ برای درمان و بازپروری معتادان متجاهر است که گزارش آن به محضر مقام معظم رهبری نیز تقدیم شده است.

شبستری همچنین با تاکید بر حرکت جهادی فرمانداران در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: گزارش یک‌ساله استان در این زمینه تا پایان بهمن ماه تدوین خواهد شد که فرمانداران نیز باید در این خصوص همکاری لازم را انجام دهند.

وی تشکیل به‌موقع ستادهای گرامی‌داشت دهه فجر در شهرستان‌ها و برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی و اطلاع‌رسانی از خدمات دولت در این ایام را مورد تاکید قرار داد.

شبستری همچنین اهتمام جدی فرمانداران در پیگیری پرداخت حق بیمه خسارت‌های ناشی از سیل و مدیریت مصرف گاز در شهرستان‌ها را خواستار شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این ارتباط، با بیان این که اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، فساد و فحشا و بی‌بندوباری ۵ آسیب اولویت‌دار استان هستند، گفت: انتظار می‌ورد اقداماتی موثر در جهت کاهش و کنترل این آسیب‌ها انجام شود.

حسن استوار آذر همچنین با تاکید بر برگزاری مرتب جلسات کارگروه‌های تخصصی امور اجتماعی در شهرستان‌ها، بیان کرد: در راستای توسعه و توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد، خانه سمن‌ها راه‌اندازی شده و کارگاه آموزشی دو روزه‌ای نیز برای ۶۳۰ سمن دارای پروانه در استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸، خاطرنشان کرد: امیدواریم تک‌تک شهرستان‌های استان نیز برای این رویداد بزرگ آمادگی کامل را داشته باشند.

در این ارتباط که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، فرمانداران آذرشهر، هشترود، اهر، اسکو، هوراند و مرند به ارایه پیشنهادات و نظرات خود در خصوص مسایل مختلف پرداختند.