به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهندس رشید نظمی در گفتگو با خبرنگاران، ضمن اعلام این مطلب افزود: برداشت و خرید پنبه در شهرستان خداآفرین از اول مهر ماه شروع شده بود و کارشناس زراعت مدیریت شهرستان به صورت مستمر بر روند خرید پنبه نظارت کامل داشت.

وی ادامه داد: برداشت این محصول با خرید ۲ هزار و ۷۱۵ تن وش توسط دو کارخانه پنبه پاک کنی نگین وش و آذرپاک با قیمت تضمینی از کشاورزان محترم در آخر آذرماه به پایان رسید.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین ادامه داد: پنبه یکی از محصولات استراتژیک کشاورزی است که علاوه بر تامین مواد اولیه صنایع نساجی، روغن کشی، و بهداشتی و دیگر صنایع در ایجاد اشتغال در بخش¬های کشاورزی، صنعتی و بازرگانی نقش مهمی ایفا می کند.

مهندس نظمی در ادامه افزود: این محصول از دیرباز در شهرستان خداآفرین مورد توجه کشاورزان بوده و هست به همین دلیل توسعه و ترویج کشت پنبه به لحاظ مساعد بودن شرایط اقلیمی و دانش و آگاهی بالای کشاورزان شهرستان جزء پروژه های عملیاتی در راستای اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار داده شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین، گفت: از ۲ هزار و ۷۱۵ تن وش خریداری شده ۷۳۳ تن محلوج و یکهزار و ۳۳۱ تن پنبه دانه به دست آمده است.

وی در پایان اظهار کرد: به گفته مهندس خیری رئیس اداره تعاون روستایی کلیبر تاکنون ۴۵ میلیارد ریال از طلب پنبه کاران توسط شرکت تعاونی روستایی کلیبر پرداخت شده و ۳۸ میلیارد ریال دیگر نیز در آینده نزدیک به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.