اجتماعی » اخبار منطقه ارسباران » اخبار ویژه
کد خبر : 1791
چهارشنبه - 15 دی 1395 - 19:13

پایان برداشت پنبه در شهرستان خداآفرین

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین از پایان برداشت پنبه در این شهرستان خبر داد.

پایان برداشت پنبه در شهرستان خداآفرین

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهندس رشید نظمی در گفتگو با خبرنگاران، ضمن اعلام این مطلب افزود: برداشت و خرید پنبه در شهرستان خداآفرین از اول مهر ماه شروع شده بود و کارشناس زراعت مدیریت شهرستان به صورت مستمر بر روند خرید پنبه نظارت کامل داشت.

وی ادامه داد: برداشت این محصول با خرید ۲ هزار و ۷۱۵ تن وش توسط دو کارخانه پنبه پاک کنی نگین وش و آذرپاک با قیمت تضمینی از کشاورزان محترم در آخر آذرماه به پایان رسید.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین ادامه داد: پنبه یکی از محصولات استراتژیک کشاورزی است که علاوه بر تامین مواد اولیه صنایع نساجی، روغن کشی، و بهداشتی و دیگر صنایع در ایجاد اشتغال در بخش¬های کشاورزی، صنعتی و بازرگانی نقش مهمی ایفا می کند.

مهندس نظمی در ادامه افزود: این محصول از دیرباز در شهرستان خداآفرین مورد توجه کشاورزان بوده و هست به همین دلیل توسعه و ترویج کشت پنبه به لحاظ مساعد بودن شرایط اقلیمی و دانش و آگاهی بالای کشاورزان شهرستان جزء پروژه های عملیاتی در راستای اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار داده شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین، گفت: از ۲ هزار و ۷۱۵ تن وش خریداری شده ۷۳۳ تن محلوج و یکهزار و ۳۳۱ تن پنبه دانه به دست آمده است.

وی در پایان اظهار کرد: به گفته مهندس خیری رئیس اداره تعاون روستایی کلیبر تاکنون ۴۵ میلیارد ریال از طلب پنبه کاران توسط شرکت تعاونی روستایی کلیبر پرداخت شده و ۳۸ میلیارد ریال دیگر نیز در آینده نزدیک به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.