به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ولی اله دینی با اعلام این مطلب گفت: با وجود سرمای زودرس طاقت فرسا و یخبندان در استان طی آذرماه ۶۰ کیلومتر شبکه احداث شده است که بیشترین مقدار آن به میزان ۵۲ کیلومتر در حوزه روستایی می باشد.

وی افزود: برای توسعه شبکه شهری و تحقق گازرسانی به روستاهای باقیمانده در ۹ ماه سالجاری بیش از ۸۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و انتقال گاز در روستاها و شهرهای استان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان میزان شبکه توزیع و انتقال گاز استان را بیش از ۱۸ هزار و ۶۳۵ کیلومتر عنوان کرد و افزود: برای این میزان شبکه به تعداد بیش از ۶۱۲ هزار انشعاب و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک وجود دارد.

مهندس دینی تعداد روستاهای در دست اجرا برای گازرسانی را ۳۰۳ روستا عنوان و تصریح کرد: با بهره برداری از روستاهای در دست اجرا، ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی استان از ۸۸٫۱۷ درصد به بیش از  ۹۳ درصد و در مجموع میزان بهره مندی خانوار استان به بیش از ۹۸٫۳ درصد افزایش خواهد یافت.

وی در پایان با اشاره به تداوم سرما در استان مشترکین را به رعایت اصول ایمنی و مصرف بهینه دعوت نمود و گفت: بیش از ۷۰ درصد حوادث ناشی از وسایل گرمایشی گاز سوز مربوط به نقص در دود کش می باشد لذا هم استانی های عزیز هر شب قبل از خواب دودکش های خود را کنترل نمایند و توجه داشته باشند سرد بودن انتهای دود کش وسیله گاز سوز نشانه عدم مکش محصولات احتراق بوده و نشانه خطر است و در صورت اسباب کشی به واحد مسکونی تازه احداث شده از باز بودن دودکش ها اطمینان حاصل نمایند.