به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم افتتاح ۱۰ مسکن مددجویی بهزیستی و اورژانس اجتماعی شهرستان اهر گفت: تمام دستگاه های اجرایی و دولتی موظف هستند تا در جذب نیرو سه درصد از مشاغل متصدی و اپراتوری خود را به معلولان اختصاص دهند.

وی در ادامه اظهار داشت: متأسفانه برخی غفلت ها باعث شده که فرد معتاد پس از ترک اعتیاد و عدم مراقبت های لازم و برخی مشکلات اجتماعی، پس از بازگشت به اجتماع، با اولین تعارف دوباره به سمت اعتیاد کشیده شوند که در این خصوص همه باید این گونه افراد را راهنمایی و حمایت کنند تا دوباره به دام اعتیاد گرفتار نشوند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سازمان بهزیستی کشور با حمایت دولت و مجلس در بودجه سال ۹۶، ۹۰ میلیارد ریال برای آموزش و حرفه آموزی اختصاص داده بود که نقش موثری را در فراهم کردن فرصت اشتغال داشته است.

محسنی بندپی گفت: برای تحقق این امر و زمینه سازی برای اشتغال افرادی که پس از ترک اعتیاد به آغوش خانواده ها بازگشته اند، مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال وام اشتغال با بهره چهار درصد سود بانکی به این افراد در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور مناسب سازی محیط شهری و ادارات را برای معلولان یک ضرورت برشمرد و افزود: شورای عالی مناسب سازی با مسئولیت وزیر کشور و دبیری سازمان بهزیستی و در استان ها و شهرستان ها نیز این شورا به ریاست استاندار و فرمانداران و دبیری ادارات بهزیستی فعال هستند و تلاش داریم با پیگیری و نظارت بر مناسب سازی محیط شهری، اداری و اماکن عمومی فرهنگ سازی لازم انجام دهیم.

محسنی بندپی تأکید کرد: با مصوبه لازم، هر اداره ای که نسبت به مناسب سازی محیط ادارات اقدام کنند، از ۲۰ امتیاز ارزیابی عملکرد ادارات برخوردار می شوند.

وی همچنین راه اندازی اورژانس اجتماعی را گامی عملی برای کاهش مسائل و مشکلات اجتماعی و پیشگیری و مشاوره عنوان کرد و افزود: این مراکز در شهرستان های بالای ۵۰ هزار نفر ایجاد می شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه هم اکنون ۱۵۰ پایگاه اورژانس اجتماعی در سطح کشور فعال هستند، گفت: در استان آذربایجان شرقی ۱۱ پایگاه اورژانس اجتماعی راه اندازی شده است.

انوشیروان محسنی بندپی در پایان گفت: در راستای حمایت از خانواده‌های معلولان که دارای دو معلول به بالا هستند، کمک بلاعوض ۳۰ میلیون تومان برای تأمین مسکن مناسب به این عزیزان برای خانواده‌های دارای دو معلول حق پرستاری و نگهداری پرداخت می‌شود.