به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جعفر شجاعی در آیین افتتاح فاز اول باشگاه فرهنگیان شهرستان اهر ضمن اعلام اینکه ۱۸ باب مدرسه طی یک سال گذشته در مناطق شهری و روستایی احداث شده است، گفت: علی رغم تمامی تلاش ها، هنوز دانش آموزان ۲۵ روستای شهرستان اهر در کانکس تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه باشگاه فرهنگیان شهرستان اهر در سال ۷۸ آغاز و تا سال ۹۲ متوقف شده بود، گفت:  علی رغم اینکه شرایط محیا نبود، مدیرکل آموزش و پرورش استان طی بازدیدی در سال گذشته، ادامه عملیات اجرایی این پروژه را کلید زدند.

مدیر آموزش و پرورش اهر افزود: باشگاه فرهنگیان شهرستان اهر با زیربنای ۱۸۰۰ مترمربع و در سه طبقه احداث شده که طبق سوم این ساختمان را سوئیت های اقامتی تشکیل می دهد ولی همچنان نیمه تمام است ولی امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم از سوی وزارت آموزش و پرورش، بتوانیم این قسمت را نیز تکمیل کنیم.

شجاعی در ادامه مدرسه های ۱۲ کلاسه آیت الله صدوقی، معلمان فداکار، ۶ کلاسه میر رحیم سیدی، ۶ کلاسه مهندس حاج یحی دهقانی در روستای سراجه لو، ۳ کلاسه روستای یاورکندی، ۳ کلایه روستای قلندر، دو کلاسه روستای شنقوش آباد، یک کلاسه روستای دهستان، کوسه لار و هلان از جمله مدارس احداث شده طی یک سال گذشته در شهرستان اهر عنوان کرد.

وی اضافه کرد: مدارس روستاهای ملالار، دیزبین، یایجلو و حصار سیدلر در حال حاضر در حال احداث هستند که انشالله به زودی مورد بهره برداری خواهند گرفت و مدارس روستاهای پیره یوسفیان، صومعه و برمیس نیز کلنگ زنی شده اند.

مدیر آموزش و پرورش اهر همچنین تاکید کرد: ۸ مدرسه در شهر اهر که بر اثر زلزله سال ۹۱ آسیب دیده بودند، در حالت تخریبی باقی مانده اند و بلا استفاده هستند.

جعفر شجاعی در پایان یادآور شد: تمامی کم و کاستی ها مزید بر علت می شود که ما جشنواره خیرین مدرسه یار شهرستان اهر را با رویکرد تجهیز مدارس و هنرستان ها در تهران برگزار کنیم امیدواریم تا با این جشنواره حداقل بتوانیم بخشی از نیازهایمان را تأمین کنیم.