اخبار استان آذربایجان شرقی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه » اقتصادی » علمی
کد خبر : 18240
یکشنبه - 22 بهمن 1396 - 13:48
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

افتتاح ۵۰ پروژه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم زمان با دهه فجر

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از افتتاح ۵۰ پروژه آموزش و پرورش این استان هم زمان با دهه مبارک فجر خبر داد.

افتتاح ۵۰ پروژه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم زمان با دهه فجر

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جعفر پاشایی در آیین افتتاح فاز اول باشگاه فرهنگیان شهرستان اهر از افتتاح ۵۰ پروژه آموزشی، رفاهی، ورزشی و سایر حوزه ها توسط آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم زمان با دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: برای این پروژه ها ۳۵ میلیارد تومان هزینه شده که تنها یک سوم اعتبارات از محل اعتبارات دولتی بود و مابقی از محل مشارکت های مردمی و خیرین تأمین شده است.

وی با اشاره به اینکه ما خود را بدهکار فرهنگیان شهرستان اهر می دانیم، اظهار داشت: هزینه های جاری را دولت به طور عادی پرداخت می کند اما مهم این است که خارج از روال عادی مدیری بتواند اقدامی انجام دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: شکوه و منزلت فرهنگیان شهرستان اهر ما را وا داشت تا از منابع اختصاص استان و از سایر منابع، اعتباری برای تکمیل باشگاه فرهنگیان شهرستان اهر تامین کنیم.

پاشایی ادامه داد: در مدارس آموزش و پرورش استان، ۷۰۰۰۰ دانش آموز داریم که در مجموع ۵۰۰۰ مدرسه و ۴۶۰۰۰ همکار فرهنگی مشغول هستند.

وی با بیان اینکه ۱۵۳ هزار نفر از نوآموزان و دانش آموزان در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند، ابراز کرد: ۲۱/۶۸ درصد از نوآموزان و دانش آموزان در ۱۵۱۴ مدرسه و ۲۲۷۵ پیش دبستانی غیردولتی تحصیل می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید شاهد برنامه های منسجم و منظم و برنامه محور در همه عرصه های کمی و کیفی بوده ایم و با عقلانیت و پرهیز از مسائل حاشیه ای، اخلاق مداری، اعتدال گرایی و علی رغم همه محدودیت منابع مالی اقدامات جدی در حوزه ورزش، پرورشی و رفاهی و سواد آموزی اتفاق افتاده است.

جعفر پاشایی در پایان خاطر نشان کرد: به عنوان اولین استان، بانک اطلاعاتی برای همکاران شاغل در مدارس غیر دولتی درست کرده ایم و سعی می کنیم ارائه خدمات به این  مدارس را بهبود بخشیم.