به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن یحیوی در جلسه مدیریت بحران شهرستان ورزقان گفت:با توجه به سکونت ۸۰درصد جمعیت شهرستان در روستاهای پراکنده، صعب العبور و کوهستانی و نبود دستری مناسب در فصول زمستان به مرکز شهرستان امکانات اقامتی لازم برای زنان باردار روستایی در آستانه زایمان در بیمارستان ورزقان فراهم شده است.

وی افزود: با هماهنگی خانه های بهداشت روستاها این افراد می توانند ۱۰ روز مانده به زایمان با یک نفر همراه در بیمارستان ورزقان در محل و سوئیت آماده شده اسکان یابند تا بیماران بعد از زایمان و مراقبت های ویژه مرخص و به روستای خود انتقال داده می شوند.

یحیوی با اشاره به اینکه برف و کولاک و سرمای شدید طی هفته های گذشته در شهرستان ورزقان به ۲۸ درجه زیر صفر رسیده است، خاطرنشان کرد: شرایط آب و هوایی خاص منطقه در مواقع بارش برف موجب کندی برف روبی محورهای مواصلاتی شهرستان می شود.

وی با تاکید بر باز نگه داشتن تمامی محورهای مواصلاتی شهرستان به ویژه راه های اصلی، از مردم خواست مواقع بارش برف تحمل و بردباری بیشتری به خرج داده و در آرامش کامل سفر کنند.

فرماندار ورزقان با اشاره به اینکه اداره راه و شهرسازی ورزقان با کمبود دستگاه های برف روب مواجه است شرکت های یمانکار پروژه بزرگراه خواجه ورزقان را مکلف کرد در مواقع نیاز دستگاه ها برف روب در اختیار اداره راه و شهرسازی قرار دهند تا جاده موجود ورزقان – خواجه برف روبی گردد.