به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت الله عبدالهی در نشست قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با کارآفرینان و صاحبان صنایع شهرستان اهر ضمن تاکید بر لزوم تسریع در روند احداث کارخانه آهک هیدراته، گفت: مسئولان شرکت مس ملی ایران می گویند که امکانات لازم برای احداث این کارخانه تأمین شده ولی روند احداث آن به کندی صورت میگیرد.

وی همچنین افزود: علی رغم اینکه بیش از ۳ سال از کلنگ زنی کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر سپری می شود، ولی اقدامات اخیر شرکت مس در آغاز پروژه قابل تقدیر است.

نماینده مردم اهر و هریس با اشاره به اینکه در خصوص ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی شهرستان اهر غفلت های بسیاری شده است، گفت: متاسفانه با توجه به اینکه صنایع تبدیلی در شهرستان نداریم، سیب های تولیدی کشاورزان اهری در کنار جاده ها و سردخانه ها می ماند.

عبدالهی افزود: راه اندازی صنایع تبدیلی برای بهره وری بیشتر و جلوگیری از زیان باغداران در منطقه بسیار ضروری است.

وی همچنین تاکید کرد: هر اقداماتی که در شهرستان اهر انجام می گیرد، به شهرستان های ورزقان، هوراند، کلیبر و هریس نیز تاثیرگذار خواهد بود.

نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس بابیان اینکه حل مشکلات کلان شهر تبریز از جمله حاشیه نشینی در گرو حل مشکلات منطقه ارسباران، اهر و هریس است، ابراز داشت: امروز آنچه که در شهرستان های اهر و هریس بیشتر به آن نیاز داریم، ایجاد صنایع مادر و توسعه و رونق اشتغال است.

بیت الله عبدالهی در پایان با ذکر اینکه شهرستان های اهر و هریس می توانند قطب سوم تولید قطعات خودرو باشند، یادآور شد: ایجاد کارخانه ذوب در معدن مس انجرد می تواند در توسعه اشتغال این معدن موثر واقع شود و بخشی از معضل بیکاری شهرستان اهر را برطرف نماید.