اخبار شهرستان » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 18351
دوشنبه - 23 بهمن 1396 - 01:45
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:

وجود زمینه های احداث واحد های قطعه سازی خودرو در اهر

قائم مقام و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: زمینه های احداث و راه اندازی واحد های قطعه سازی خودرو در شهرستان اهر وجود دارد.

وجود زمینه های احداث واحد های قطعه سازی خودرو در اهر

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر رضا رحمانی در نشست با کارآفرینان و صاحبان صنایع شهرستان اهر با اشاره به اینکه زمینه های احداث و راه اندازی واحد های قطعه سازی خودرو در شهرستان اهر وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه بهترین قطعه سازان خودرو در استان آذربایجان شرقی، تبریزی و اهری هستند، می توان ار ظرفیت آنان برای احداث و راه اندازی واحد های قطعه سازی در شهرستان اهر استفاده کرد.

وی تولید پوشاک و بسته بندی تولیدات را جزو اولویت های اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: تسهیلات خارج از نوبت به واحدهای تولیدی مشکل دار از منابع صندوق توسعه ملی پرداخت خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: کسانی که قصد ورود به عرصه تولید و اشتغال را دارند، می توانند از تسهیلات توسعه و اشتغال روستایی و عشایری به شرطی که واحدهای تولیدی خود را به سمت مناطق روستایی و عشایری سوق دهند، بهره مند شوند.

دکتر رحمانی اضافه کرد: به لحاظ اینکه شهرستان اهر دچار محرومیت شده و هدف ما محرویت زدایی است، قطعا از سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در این شهرستان را داشته باشند، حمایت می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه طبق قانون بانک ها مکلف اند تا سند زمین و یا ماشین آلات واحد تولیدی را به عنوان ضامن قبول کنند، گفت: اگر بانک ها غیر از این عمل کنند در واقع تخلف کرده اند که مطمعنا با مانع تراشی بانک ها مقابله خواهیم کرد.

قائم مقام و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: حداکثر مساعدت و شرایط لازم را به عنوان مشوق برای سرمایه گذاران بخش خصوصی که علاقه مند به سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی اهر، هریس و بیلوردی را دارند، اعمال می کنیم.