به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت الله جواد حاجی زاده، عصر امروز در آیین افتتاح یادمان شهدای گمنام و خط تولید تینر سبز و بدون بو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر، این واحد را یکی از دانشگاه های فعال و موفق در حوزه علمی و فرهنگی برشمرد و اظهار کرد: این امر بی شک با تلاش مضاعف دست اندرکاران مجموعه صورت گرفته و آن را به کانونی فعال و پویا تبدیل کرده است.

وی افزود: در مدت ۲۱ سالی که در شهرستان اهر حضور دارم، ارتباط مستمری با این دانشگاه در حوزه های علمی و فرهنگی داشته ام و انصافاً در طول دو دهه، پیشرفت چشمگیری در حوزه‌های عمرانی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی حاصل شده است که امیدواریم این امر با حمایت مسوولان استان و شهرستان بیش از پیش تداوم یابد.

حاجی زاده گفت: باید با برنامه ریزی لازم بتوانیم زمینه مشارکت اساتید و دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی و معنوی در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی را فراهم کنیم.

امام جمعه اهر در قسمتی دیگر از سخنان خود با اشاره به افتتاح یادمان شهدای این دانشگاه، حضور شهدای گمنام در دانشگاه را موجب عطرآگین شدن فضای دانشگاه به عطر شهدا و معنوی تر شدن آن اعلام کرد و افزود: شهدا با ایثار جان خود انقلاب اسلامی را بیمه کردند و ما در قبال خون شهدا وظیفه داریم که آرمان ها و اهداف آنها را برای همیشه زنده نگه داریم.

حاجی زاده تصریح کرد: شهدا انسان های شایسته و صادقی بودند که جان خود را برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی در طبق اخلاص گذاشتند و با ایثار و شهادت، عزت و اقتدار ایران اسلامی را برای ما به یادگار گذاشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز وظیفه ما پاسداری از خون شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جدید بعد از انقلاب است که دوران هشت سال دفاع مقدس را تجربه نکرده اند.