اخبار استان آذربایجان شرقی » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 18449
چهارشنبه - 25 بهمن 1396 - 00:31
استاندار آذربایجان شرقی:

لزوم تعریف هدف صادراتی قابل قبول برای ارس

استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم تعریف هدف صادراتی قابل قبول برای منطقه آزاد ارس تاکید کرد.

لزوم تعریف هدف صادراتی قابل قبول برای ارس

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر مجید خدابخش در آئین تودیع و معارفه رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد ارس با تاکید بر اینکه منطقه آزاد با هدف صادرات راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: باید یک هدف صادراتی قابل قبول از سوی مدیرعامل جدید اعلام شود و در این راستا، فرودگاه و راه آهن منطقه آزاد ارس نیز دنبال شود تا این منطقه به لحاظ ارتباطی و ترانزیتی از بن بست خارج شود.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس سرآمد مناطق آزاد تجاری صنعتی در کشور است، گفت: این منطقه، ظرفیت بسیار خوبی دارد و باید از پتانسیل نخبگان حاضر در این منطقه بهره برد.

استاندار آذربایجان شرقی روسیه را به عنوان اصلی ترین بازار هدف این منطقه دانست و گفت: روسیه با حدود ۵۰ میلیارد دلار واردات مواد غذایی در سال و چهار میلیارد دلار واردات مواد لبنی، یک فرصت بسیار عالی برای منطقه آزاد ارس است.

خدابخش  در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مناطق آزاد یکی از بهترین ابزار توسعه ای برای توسعه مناطقی است که کمتر توسعه یافته اند.

وی تصریح کرد: بیشتر مناطق آزاد دنیا با شتاب زیادی رشد کرده اند که بایستی الگویی برای مناطق آزاد ایران باشند.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: دوره مدیریتی مهندس عرب باغی در تراکتورسازی بسیار درخشان بود و این عملکرد در منطقه آزاد ارس نیز ادامه یافت.

خدابخش در پایان تاکید کرد: خوشبختانه مهندس نریمان نیز با سابقه بلند مدت مدیریتی در سطح بالا و تجربه های ارزشمند وارد منطقه آزاد ارس شده است و بدون شک حضور وی باعث افزایش شتاب توسعه ای منطقه آزاد ارس و استان خواهد شد.