به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رضا محبوبی در همایش تخصصی مدیریت (سازماندهی، نظارت و پیشگیری) آسیب های اجتماعی ویژه فرمانداران و مدیران کل استان، با اشاره به وضعیت آسیب های اجتماعی ایران در سال های اخیر، اظهار کرد: سه میلیون بیکار، سه میلیون نفر معتاد، وجود ۶۰۰ هزار زن بی همسر بر اثر طلاق در سنین فعال ۲۵ تا ۴۰ سال و نیم میلیون زندانی ورودی در سال از جمله آسیب‌های اجتماعی موجود در ایران در طول سال‌های اخیر به شمار می آیند.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری در طول پنج سال گذشته تا حدودی کنترل شده است، تعداد زنان سرپرست خانوار به دلایلی غیر از طلاق، به حدود سه میلیون نفر در سال گذشته رسیده است و بیش از ۱۵ میلیون پرونده قضایی در دستگاه قضایی داریم که این نیز به کم رنگ شدن نقش ریش سفیدان و آموزه های دینی در منازعات مربوط است.

معاون سازمان امور اجتماعی کشور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر کارکرد نامناسب ساختارهای اجتماعی بیان کرد: این کارکرد نامناسب را باید به ساختارهای اجتماعی و نهادها ارجاع داد.

محبوبی با اشاره به اینکه آسیب اجتماعی اگر فراگیر شود، تبدیل به مسأله اجتماعی می شود، گفت: با توجه به اینکه بیکاری انتخاب خود فرد نبوده و جامعه این شرایط را به او و سایرین تحمیل کرده است، بایستی ریشه‌ آن را در جامعه جست و جو کنیم.

وی دی پایان بیان کرد: هیچ موضوعی به اندازه مسایل اجتماعی پس از موضوع هسته ای و توان دفاعی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیست که از این رو باید ارتقای اخلاق فردی، رعایت حقوق شهروندی و اصلاح رفتارهای فردی، استفاده از عنصر دین و نهاد روحانیت و استفاده از ذی‌نفعان در راستای با مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.