به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر مجید خدابخش در جلسه شورای اداری استان، با اشاره به اینکه در مدت پنج ماه حضورم در استانداری از حدود یکصد واحد تولیدی در نقاط مختلف استان بازدید کرده ام، گفت: در این بازدیدها و جلساتی که با فعالان بخش خصوصی، مدیران دستگاه ها و نمایندگان مجلس داشتیم، به این نتیجه رسیدم که بهبود فضای کسب و کار، اصلی ترین کاری است که باید به عنوان برنامه توسعه استان دنبال کنیم.

وی در این راستا به الکترونیکی شدن فرایندهای گمرکی به عنوان یک اقدام مؤثر اشاره کرد و گفت: این اقدام موجب شده است که فرایند واردات از ۲۶ روز به ۷ روز و فرایند صادرات از ۷ روز به یک ساعت کاهش یابد و چنین اقداماتی نشان می دهد که بهبود فضای کسب و کار با تلاش مدیران استان شدنی است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه البته ضوابط و مقررات دست‌ و پاگیر، مدیران ما را با محدودیت مواجه ساخته، افزود: بسیاری از این ضوابط، موردی و خلق الساعه بوده که در واقع مشکلی در یک نقطه پیش آمده و به جای اینکه آن مشکل خاص حل شود، به نقاط دیگر تعمیم یافته است.

دکتر خدابخش با تأکید بر اینکه چنین ضوابطی باید اصلاح شود، از مدیران استان خواست تا هرکدام سه پیشنهاد درخصوص حذف یا اصلاح قوانین، بخشنامه‌ ها یا مصوبات دولت ارائه کنند تا پس از جمع‌ بندی، با استفاده از کمک نمایندگان مجلس پیگیری شود.

وی افزود: در نشست اخیر استانداران کشور نیز حدود ۳۰ پیشنهاد در این خصوص ارائه شد که به‌ عنوان پیش‌ نیاز بهبود فضای کسب و کار ضروری است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تحقق این کار تحول بزرگی در فضای کسب و کار ایجاد می‌کند، گفت: اولویت دولت تدبیر و امید، فقرزدایی و ایجاد اشتغال است و این مسئولیت سنگین برعهده ما مدیران است که قطعاً بهبود فضای کسب و کار نیز به دست ما انجام خواهد شد.

دکتر مجید خدابخش در پایان تصریح کرد: امروز در آستانه سالگرد قیام تأثیرگذار مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۵۶ و به برکت خون مطهر شهدای انقلاب و دفاع مقدس، عهد و پیمان می‌ بندیم که در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب و برنامه‌ های دولت در جهت بهبود فضای کسب و کار تلاش کنیم و جزو سه استان برتر در این زمینه باشیم.

در این جلسه، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان و ناظر گمرکات آذربایجان شرقی نیز در خصوص اقدامات انجام یافته در جهت بهبود فضای کسب و کار به ارائه گزارش پرداختند.