به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهندس امین امینیان در پانزدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان خداآفرین، افزود: درهنگام مطالعه طرح پایاب سد خداآفرین، برای ۴ هزار هکتار از زمین های کشاورزی روستاهای شرفه و لاریجان که به عنوان اراضی بهبود شناخته می شود، حقابه ای تخصیص داده نشده و برای جلوگیری از بروز مشکلات اجتماعی حقابه اراضی این روستاها باید قبل از بهره برداری از طرح پایاب، تعیین شود.

وی از آغاز نوسازی درمانگاه مرکز بهداشتی، درمانی روستای لاریجان در روزهای آینده خبر داد و گفت: درمانگاه این روستا به عنوان یکی از شش روستای نمونه اقتصاد مقاومتی خداآفرین، در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر مربع با هزینه هشت میلیارد ریال ساخته و براساس برنامه زمان بندی تا ۹ ماه آینده به اتمام می رسد.

فرماندار خداآفرین خاطر نشان کرد: درمانگاه مراکز بهداشتی ـ درمانی روستاهای مردانقم و عاشقلو نیز که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند تا شش ماه آینده به بهره برداری خواهند رسید.

امینیان همچنین از شرکت گاز استان خواست، به منظور سرعت بخشیدن به اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی و ایجاد توسعه و اشتغال پایدار در روستاهای پایلوت، گازرسانی به روستاهای مردانقم و عاشقلو را در اولویت قرار دهند چرا که از شش روستای نمونه اقتصاد مقاومتی در خداآفرین تنها این دو روستا فاقد گاز طبیعی هستند.