به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهدی زارعی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر که با محوریت پیگیری مصوبات جلسات قبلی برگزار شد، از برگزاری آزمون سراسری قرآن کریم هم زمان با سراسر کشور در شهرستان اهر خبر داد و گفت: آزمون سراسری قرآن کریم با همکاری اوقاف و امور خیریه به صورت کتبی و شفاهی در دهم و دوازدهم اسفندماه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش های دستگاه ها در برگزاری برنامه های ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: طی روز های دهه مبارک فجر، بیش از یک صد برنامه در شهرستان اهر برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر با بیان اینکه طی هفت جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر در سال جاری، ۴۷ مصوبه داشته ایم، گفت: از مجموع مصوبات، ۵ مصوبه شورا انجام نشده و یا در حال انجام بوده که برای دبیرخانه محرز نیست و ۶ مصوبه نیز با این که می دانیم انجام یافته ولی تا به حال هیچ گونه گزارش و عملکردی در این حوزه به دبیرخانه ارسال نشده است.

زارعی در ادامه اضافه کرد: خوشبختانه جلسات شورای فرهنگ عمومی نسبت به گذشته کاربردی تر شده است که نزدیک به ۸۶ درصد مصوبات امسال اجرایی شده است و هر جلسه شورا منتهی به برگزاری همایش نیز شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه به روز های پایانی سال نزدیک می شویم، دستگاه های عضو شورای فرهنگ عمومی از ابتدای سال جاری برنامه های خود را در خصوص تحقق شعار سال (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) را به دبیرخانه شورا ارسال نکرده اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر ضمن اعلام اینکه دوم اردیبشهت سال آینده مانند هر سال ویژه برنامه روز شهرستان اهر برگزار خواهد شد، گفت: نمایشگاه فرهنگی همزمان با ویژه برنامه روز شهرستان اهر برپا خواهد شد.

مهدی زارعی همچنین گفت: برگزاری کنگره بین المللی شیخ شهاب الدین محمود اهری یکی دیگر از مصوبات و برنامه های مدنظر در راستای برنامه های رویداد تبریز ۲۰۱۸ می باشد که اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر آن را در ستاد شهرستانی تبریز ۲۰۱۸ بررسی می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر طی بررسی هایی که در استان انجام یافته، اولین شورای فرهنگی در آذربایجان شرقی بوده که خروجی جلسات منتهی به برگزاری چندین همایش شده و حتی تولیدات فرهنگی نیز داشته است.