به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، قلی الله قلی زاده در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در جریان سفر هیات دولت نهم به آذربایجان شرقی، آزادراه تبریز – باکو مصوب شده بود، گفت: جاده اهر – هوراند، هوراند – آبش احمد تا به سمت گرمی و بیله سوار در مسیر آزادراه تبریز – باکو قرار می گیرند که از شهرستان های اهر و هوراند می گذرد.

وی با اعلام اینکه عملیات احداث فاز دوم آزادراه تبریز – باکو به زودی آغاز می شود، گفت: منابع مالی پروژه آزادراه تبریز – باکو از طریق فاینانس تأمین خواهد شد.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند ادامه داد: پروژه بزرگراه تبریز – باکو بعد مصوب شدن متأسفانه فراموش شده بود ولی اخیراً با پیگیری هایی که انجام شده، خوشبختانه فاز مطالعاتی آن به پیمانکار واگذار و مطالعات در حال انجام است.

الله قلی زاده در ادامه گفت: جای خوشحالی است که ادامه این پروژه از آذربایجان تا بیله سوار و از تبریز تا اهر احداث شده و تنها ۱۸۰ کیلومتر آن باقی مانده است.

نایب رئیس کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: فاینانسرها برای هزینه کرد در این پروژه علاقه مندی چندانی نشان نمی دهند ولی به خاطر مشخصات پروژه، آینده، ترافیک رو به افزایش، تعلقات خاطر ایران و جمهوری آذربایجان، ارتباطات فرهنگی، مذهبی و بار ترافیکی این مهم تحقق می پذیرد.

وی با تأکید بر اینکه عمده صادرات ایران به کشور روسیه از طریق حمل و نقل جاده‌ای و از سمت آستارا انجام می گیرد، گفت: با احداث آزادراه تبریز – اهر – باکو صادرات ایران به روسیه از طریق ان آزادراه صورت خواهد گرفت و به همین دلیل استقبال فاینانسرها به تأمین مالی پروژه بیشتر می‌شود.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس همچنین با اشاره به اینکه با پیگیری های نمایندگان و استاندار آذربایجان شرقی، وزارت راه و شهرسازی متقاعد شد تا تکمیل بزرگراه اهر – تبریز را جزو پروژه های اولویت دار قلمداد کند، اظهار داشت: در طول یک سال گذشته شاهد پیشرفت چشمگیر بزرگراه اهر – تبریز بودیم که اگر با همین رویه پیش برود، قطعاً سال ۹۷ بزرگراه اهر – تبریز به طور کامل مورد بهره برداری قرار می گیرد.

قلی الله قلی زاده در پایان از احداث بزرگراه اهر – کلیبر بعد از اتمام بزرگراه اهر – تبریز خبر داد و افزود: با توجه به محدودیت های منابع مالی دولت و عدم اتمام کامل بزرگراه اهر – تبریز، آغاز احداث بزرگراه اهر – کلیبر با مشکلاتی همچون نبود ردیف بودجه مواجه است که مطمعنا پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.