به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد محمدپور در گفتگو با خبرنگاران گفت: با توجه به برگزاری رویداد تبریز ٢٠١٨ آیین اختتامیه جشنواره شعر فجر به عنوان مهمترین رویداد شعری کشور در تبریز برگزار می شود.

وی با اشاره بر لزوم ارج گذاشتن به شعرایی که در راه پیشرفت و اعتلای فرهنگ و ادب این مرز و بوم  دلسوزانه و متعهدانه تلاش می کنند، خاطرنشان کرد: جشنواره شعر فجر برای ارتقای سطح کیفی و کمی شعر و ادبیات حوزه انقلاب اسلامی و گسترش هرچه بیشتر آن، به عنوان پشتوانه فرهنگی و ثروت ملی برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: شعر از ارکان اصلی بسط و گسترش فرهنگ بوده و شاعران به عنوان پیشتازان این عرصه رسالت سنگینی بر عهده دارند و در این میان شعرای متعهد و ارزش مدار همواره  آثار قابل تقدیر و شایسته‌ای را در حوزه انقلاب و ارزش های آن خلق کرده اند.

محمدپور همچنین با اشاره به نقش تاثیرگذار شعرا در نشر فرهنگ دینی و انقلابی گفت: شعر انقلاب ظرفیت مناسبی برای تبیین اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی است و شعرا با توجه به زبان رسا،‌ بلیغ و شیوای خود می توانند نقش موثری در صدور فرهنگ انقلاب داشته باشند.

وی با اشاره به زمان و مکان برگزاری جشنواره یاد شده در تبریز گفت: روز پنجم اسفند، شب شعری در هتل شهریار تبریز برگزار می شود که ‌شاعران آذربایجانی در آن اشعار خود را می خوانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در پایان ضمن اعلام اینکه در این راستا ۲۰۰ اثر ترکی به جشنواره ارسال شده است، گفت: در حدود سه هزار و ۴۰۰ عنوان کتاب شعر در حوزه بزرگسال، ۶۷۰ اثر در حوزه کودک و نوجوان و ۲۰۰ اثر در بخش درباره‌ شع در این جشنواره مورد بررسی قرار گرفته است و در آیین اختتامیه که با حضور مهمانانی از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و ترکمنان عراق در تالار پتروشیمی تبریز برگزار می شود، نفرات برتر معرفی خواهند شد.