به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، میر جلال الدین موسوی در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر اهر با اعلام اینکه مردم خواهان ارتقا و افزایش برنامه های فرهنگی و هنری در شهرستان اهر هستند، گفت: پرداختن به مسائل فرهنگی و هنری از وظایف شوراهای اسلامی شهر است که بایستی در حفظ و حراست از فرهنگ بومی و اسلامی تلاش کند.

وی افزود:  این وظیفه در شهری مثل اهر که قدمت فرهنگی آن قابل توجه است و پیشینه طلایی تاریخ آن را می درخشاند، پر رنگ تر است.

عضو شورای شهر اهر ضمن اعلام اینکه اعضای شورای پنجم برای افزایش برنامه های شاد و نشاط آفرین در اهر مصمم هستند، خاطر نشان کرد: نشاط آفرینی در جامعه طبق تاکیدات دینی یکی از مهم ترین مقوله هایی است که با تکیه بر فرهنگ سالم باید از سوی شورا پیگیری شود.

مهندس موسوی با اشاره به محورهای جلسات کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: تشکیل کارگروه تخصصی فرهنگی، هنری و گردشگری در دستور کار و بحث است که این کارگروه با پیشنهاد افراد خبره و صالح از سوی اعضای کمیسیون تعیین شده است.

وی همچنین در ادامه گفت: موارد دیگری همچون زیباسازی شهر با استفاده از رویکردهای فرهنگی، برگزاری آیین نکوداشت چهره های شاخص فرهنگی و شهدای والامقام، احیاء و پویاسازی فرهنگسرا، طراحی نشان شهروندی از ماموریت های کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر اهر می باشد.

نائب رئیس شورای شهر اهر درباره نامگذاری معابر شهر اهر نیز گفت: با نظر فرماندار نامگذاری ها که قبلا با طرح در شورای نام گذاری انجام می گرفت، به شورای شهر محول شده و در قانون نیز این مقوله در اختیارات شوراست که کمیسیون فرهنگی بیشترین نقش را در نام گذاری ها خواهد داشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر اهر برگزاری برنامه های فرهنگی هنری مشکات توسط سپاه ناحیه اهر را موفق و خوب ارزیابی کرد و گفت: تصمیم گیری درباره برگزاری جشنواره نوروز همزمان با ورود سال نو در سطح شهر، دستور مهم و اول برای جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری محسوب می شود.

مهندس میرجلال الدین موسوی در پایان گفت: با استفاده از ظرفیت انجمن های فرهنگی و هنری فعال در شهر و متولیان برنامه مشکات، در پی برگزاری جشنواره مناسب برای عید نوروز خواهیم بود که در آن مجموعه ای از آداب و سنن و هنرهای بومی منطقه به نمایش گذاشته شود.