به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل بابایی دایلاری در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر اهر با اعلام اینکه هتل ۱۳ طبقه توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در اهر احداث خواهد شد، گفت: این هتل در زمینی به مساحت ۳۶۰۰ مترمربع با زیربنای ۹۰۰۰ مترمربع با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث می شود.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه شهر اهر سالانه میزبان هنرمندان عرصه تئاتر از اقصی نقاط کشور می باشد، امیدواریم با شناسایی و تعیین ردیف بودجه جهت ایجاد محل نمایش های خیابانی قدمی برای حمایت از هنرهای نمایشی برداشته باشیم.

عضو شورای شهر اهر همچنین اظهار داشت: اخیراً در کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اهر شناسایی محلی برای اجرای نمایش های خیابانی را در دستور کار قرار داده ایم و واحد عمران برای شناسایی این محل مکلف شده است.

بابایی دایلاری بر لزوم تعیین چشم انداز برنامه های آینده تا سال ۱۴۰۰ در شهر اهر تاکید کرد و گفت: ظرفیت ها و پتانسیل های شهر اهر مشخص می باشد ولی بایستی برای انجام اقدامات مختلفت برنامه ریزی کنیم تا برای اجرای برنامه ها نتیجه بخش باشد.

وی در پایان ایجاد واحد کنترل نمای ساختمان ها زیر نظر کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اهر را از دیگر مصوبات این کمیسیون عنوان کرد و بیان داشت: این واحد می تواند برای هر منطقه در شهر نمایی جهت زیباسازی تعیین کند که در جهت زیباسازی شهر و ساختمان ها اقدام ارزشمندی خواهد بود.

پرداخت به کتاب و کمک به کتابخانه ها اولین اولویت کمیسیون فرهنگی شورا باشد

مهدی شنابی، از اهالی فرهنگ و رسانه شهرستان اهر نیز در این جلسه مهم ترین موضوع را در جهت ماموریت کمیسیون فرهنگی، پرداختن به وضعیت کتابخانه های اهر عنوان کرد و تاکید نمود: با توجه به اینکه پرداختن به مقوله کتاب و کتابخوانب جزء اولویت ها می باشد، بایستی کمیسیون فرهنگی شورا در بازدیدی از کتابخانه های اهر، مشکلات گریبان گیر این نهاد را جویا شود و در خصوص حق نیم درصد قانونی کتابخانه ها اقدامات عملی انجام دهند.