به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اصغر فتح زاده در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اهر موسیقی سنتی و بومی عاشیقی در منطقه ارسباران (قره داغ) و به خصوص اهر به فراموشی سپرده شده است، گفت: با توجه به اینکه خاستگاه اصلی موسیقی عاشیقی، شهرستان اهر و منطقه ارسباران (قره داغ) است، بایستی این هنر ارزشمند را حفظ کنیم.

وی در ادامه با اعلام اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه ناحیه اهر در برگزاری برنامه فرهنگی و هنری مشکات زحماتی بسیاری را متحمل می شود، گفت: بایستی شهرداری اهر برای اجرای برنامه های فرهنگی و ایجاد شور و نشاط در مناسبت ها وارد این عرصه شود.

عضو شورای شهر اهر با اشاره به اینکه باید در مناسبت های مختلف به دنبال برنامه های جدید فرهنگی و هنری باشیم، گفت: به عنوان مثال می توان در تعطیلات سال جدید ویژه برنامه نوروزی برگزار با اجرای برنامه هایی آداب و رسوم شهر را در قالب نمایش های خیابانی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی شهرستان اهر برای مسافران و شهروندان معرفی کنیم.

فتح زاده ادامه داد: با روش های مختلف می توان گردشگرانی که از شهرستان اهر گذر می کنند را به داخل شهر جذب کنیم تا ضمن بازدید از نقاط دیدنی از برنامه های فرهنگی و هنری نیز بهره مند شوند که مطمعنا برای درآمدزایی اصناف و کسبه تاثیرگذار خواهد بود.

وی ضمن انتقاد از حذف نام های قدیمی اماکن عمومی و معابر شهر، گفت: حذف نام های قدیمی از اماکن عمومی و معابر شهر اهر به منزله آن است که سنت های قدیمی را فراموش کرده ایم که امیواریم شورای پنجم با بازگرداندن نام های قدیمی، کارنامه درخشانی از خود برجای بگذارد.

عضو شورای اسلامی شهر اهر در پایان از ارسال لایحه بودجه ۴۵ میلیاردی سال ۱۳۹۷ شهرداری اهر توسط شهردار به شورای اسلامی شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر لایحه بودجه سال ۹۷ شهرداری اهر در جلسات شورای شهر بررسی می شودکه سعی می کنیم تا پیش از آغاز سال جدید این لایحه به تصویب برسد.

مدیریت حوزه گردشگری در اهر وجود ندارد

جعفر خضوعی، از اهالی فرهنگ و رسانه اهر در این جلسه ضمن انتقاد از ضعف حوزه گردشگری در این شهرستان، گفت: چیزی بنام مدیریت حوزه گردشگری در اهر وجود ندارد و تاکنون اداره مربوطه نیز درک صحیح و علمی از مقوله مربوط به گردشگری تداشته است.

وی افزود: برای مدیریت گردشگری باید تیم تخصصی و فنی وجود داشته باشد که بصورت علمی و با استفاده از اندوخته های علمی و مطالعاتی حوزه گردشگری نظریه پردازی کند.

خضوعی با اشاره به میزان کم موفقیت طرح های گردشگری در اهر، گفت: اکثر طرح های گردشگری در اهر موفقیت آمیز نبوده و تنها جایی که بصورت اتوماتیک در آن موفقیت قابل قبول گردشگری دیده می شود، پارک جنگلی فندقلو است.

وی در پایان در خصوص ساخت غیر اصولی بازارچه های محلی نیز گفت: شهرداری اهر بر خلاف قانون و حقوق شهروندی پیاده روها و حتی جاهایی که تملک آن نامشخص بود را به بازارچه و کانکس های فروشگاهی تبدیل کرد و با ساخت این بازارچه ها بجای ساماندهی، دستفروشی را در اهر رسمیت داد.