به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر بهبود جعفری در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اینکه  رویداد حهانی تبریز ۲۰۱۸ با حضور رئیس جمهور در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد، گفت: به همین مناسبت مراسمی با حضور سران ۱۱ کشور، پنجم اردیبهشت ماه در تبریز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری، یکی از مهمترین راه های کسب درآمد پایدار در جهان امروز است، گفت: گردشگری شهری نیز به پیروی از این مهم می تواند مهمترین راه درآمد شهرداری ها و در مجموع مدیریت شهری باشد تا وابستگی شهرداری ها به عوارض ساخت و ساز را کاهش دهد.

نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان ها مهمترین حوزه فعالیت صندوق های سرمایه گذاری برای کسب درآمد را صنعت گردشگری دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه ظرفیت های صنعت گردشگری بر هیچ کسی پوشیده نیست، شایسته است شهرداری ها با نگاهی تخصصی تر و مدیریت انقلابی به این امر توجه کنند.

دکتر جعفری همچنین افزود: با توجه به رویداد پایتخت گردشگری جهان اسلام  و تبریز ۲۰۱۸ باید از این فرصت استفاده بهینه داشته باشیم. با توجه به اینکه جاذبه های گردشگری استان آذربایجان شرقی و به ویژه تبریز بی شمار است، می توان از این اتفاق مهم بهره برداری ویژه ای کرد.

وی با اشاره به جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی آذربایجان شرقی و تبریز بیان کرد: جنگل های ارسباران، قلعه های تاریخی، مقبره الشعرا، خانه موزه مشروطه، امارت شهرداری تبریز، موزه های گوناگون در شهرستان های استان بخشی از جاذبه های گردشگری استان آذربایجان شرقی هستند.

عضو شورای شهر اهر همچنین در خصوص جاذبه های گردشگری منطقه ارسباران و شهرستان اهر نیز گفت: ویژگی های طبیعی کم نظیر در ارسباران به ویژه شهرستان اهر از جمله تالاب یوسفلو، پارک جنگلی فندق لو و مجتمع آب درمانی یل سویی، موزه عرفان، بقعه شیخ شهاب الدین اهری و صنایع دستی این شهرستان سفر لذت بخشی را برای هر گردشگر رقم خواهد زد.

دکتر بهبود جعفری در ادامه ضمن دعوت از مردم سراسر ایران برای حضور در تبریز و آذربایجان شرقی، عنوان کرد: من به نمایندگی از مردم متدین و فرهنگ دوست استان آذربایجان شرقی، از تمام هم میهنان عزیز دعوت می کنم تا در تعطیلات عید نوروز و طول مدت رویداد جهانی تبریز ۲۰۱۸ به این استان سفر کنند.

نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان ها در پایان مردم استان را مردمی میهمان نواز معرفی نمود و بیان کرد: با وجود میهمان نوازی مردم آذربایجان، قطعا هم میهنان عزیزمان سفر خوشی را در تبریز و ارسباران تجربه خواهند کرد.