به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهندس کمال امید در حاشیه آیین سنتی تکم گردانی با اشاره به اینکه احیای سنت های نیاکان و اجرای برنامه های شادی آور نیاز اصلی جامعه و مردم است، گفت:  طبق مصوبه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر اهر برای اولین بار و با اقدام مستقیم شهرداری و هنرنمایی و زحمت جمعی از هنرمندان انجمن نمایش اهر، تکم گردانی در خیابان های مرکزی شهر اهر در کمال آرامش و با استقبال ویژه شهروندان برگزار شد.

وی با اعلام اینکه به شور و حال ایجاد شده همزمان با تکم گردانی در محوطه بازار تاریخی و خیابان طالقانی اهر قابل وصف نیست، ابراز داشت: شخصا با همراهی جمعی از اعضای شورا و به خصوص اعضای کمیسیون فرهنگی شورا تا آخر برنامه تکم گردانی چهارشنبه سوری حضور یافتیم تا در شادی و نشاط شهروندان عزیز شرکت کرده باشیم.

شهردار اهر ادامه داد: آنچه مشاهده کردیم، مردم از برنامه های سنتی و بومی استقلال می کنند و این استقبال ما را در ادامه اقدامات دیگر فرهنگی و هنری تشویق می کند.

شهردار اهر ضمن تاکید بر ادامه تکم گردانی در اهر برای استقبال از نوروز نیز گفت: با هماهنگی های انجام شده تکم گردانی را در روزهای بعدی ادامه خواهیم داد و حتی به حاشیه های شهر هم خواهیم برد تا فضای نشاط ایجاد شده عادلانه در نقاط مختلف پخش شود.

مهندس امید در خصوص ایجاد نمایشگاه در راستای جشنواره نوروز گفت: محل نمایشگاه غرفه بندی شده و آماده سازی های جزئی باقی مانده تا قبل از تحویل سال افتتاح شود.

وی در پایان گفت: این نمایشگاه بصورت سربسته مهیا می شود تا در صورت برودت جوی مشکلی در اجرای برنامه ها به وجود نیاید.