به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، باحضور طیبه معرفت، مشاور مدیر کل در امور بانوان ؛ داریوش حکیمی، رئیس اداره سلامت و تندرستی استان و جعفر شجاعی مدیر آموزش و پرورش اهر طرح بشری در این شهرستان افتتاح شد.

مشاور مدیر کل در امور بانوان استان ضمن ابراز تاسف از رحلت آیت ا… رفسنجانی ،از اجرای بهینه طرح بشری ابراز خرسندی نموده  و توضیحاتی در زمینه دوران نوجوانی و ویژگی های خاص این دوران،اهمیت سلامت جسمانی،عاطفی ، روحی و روانی دردوره نوجوانی و بلوغ برای حضار و دانش آموزان سخنانی ایراد کرد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان نیز در مورد  طرح بشری واهمیت برگزاری برنامه هایی درزمینه بهبود وضعیت بهداشتی _آموزشی دانش آموزان دخترسخنانی ایراد کرد و بیان داشت: دوران نوجوانی یک انقلاب درونی است که دانش آموزان در این دوران به یک سری تحولات جسمانی ،روحی و روانی دست می یابند و این برنامه با این هدف برگزار شده است تا اطلاعاتی کافی در این زمینه هم به دانش آموزان ،هم اولیا و هم مربیان ارائه گردد تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری گردد تا دانش آموزان با آگاهی و توانایی این دوره حساس را سپری نمایند .

مدیر آموزش و پرورش اهر ضمن خیر مقدم گویی و تقدیر از حضور مسئولین استان ،رحلت جانگداز آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین  امام خمینی را به جامعه فرهنگی تسلیت گفته و بر توجه به حساسیت ها ی دوران نوجوانی و اهمیت اجرای برنامه هایی درراستای آموزش نوجوانان دراین زمینه تاکید داشت.

گفتنی است در این برنامه بسته های آموزشی بهداشتی که برای تمامی دانش آموزان  توزیع و کارگاه آموزش نیز با موضوع آموزش بهداشت بلوغ نوجوانی توسط الف زاده کارشناس مامایی برگزار و به سوالات بهداشتی دانش آموزان پاسخ داده شد.

در ادامه  از دبیرستان شبانه روزی خلیج فارس وباقرالعلوم بازدید و ضمن گفتگو با دانش آموزان  از مسائل و مشکلات دانش آموزان جویا شدند.