اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه
کد خبر : 20243
یکشنبه - 12 فروردین 1397 - 19:30

اولین جشنواره آبگوشت سنتی اهر برگزار شد

اولین جشنواره آبگوشت سنتی اهر (اهر پیتی سی) با حضور مسئولین شهرستانی در شهرستان اهر برگزار شد.

اولین جشنواره آبگوشت سنتی اهر برگزار شد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اولین جشنواره آبگوشت سنتی اهر (اهر پیتی سی) به همت کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای شهر اهر و با همکاری شهرداری و اداره میراث فرهنگی و گردشگری اهر در سینما قدس این شهرستان برگزار شد.

گفتنی است اجرای موسیقی عاشیقی و نمایش طنز توسط گروه های هنری اهری از برنامه های این جشنواره بود و در پایان جشنواره نیز ضیافت نهار آبگوشت با مشارکت غذاخوری های رستم زاده (حاج صیاد) و عظیم پور برگزار شد.

نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در حاشیه این جشنواره برگزاری جشنواره آبگوشت سنتی اهر را یک اقدام ارزشمند برای شناساندن غذاهای محلی این منطقه برشمرد و گفت: امیدواریم با تداوم این جشنواره ها شاهد رونق گردشگری، اشتغال و افزایش درآمد فعالان این عرصه باشیم.

بیت الله عبدالهی بر ضرورت جذب سرمایه گذاران در راستای رونق گردشگری شهرستان اهر تاکید کرد و گفت: بایستی برگزاری جشنواره های متعدد و بومی برای معرفی توانمندی های شهرستان در اولویت های کاری مسئولان قرار گیرد.

وی در ادامه یکی از معضلات اصلی شهرستان را بیکاری جوانان و نبود فرصت های اشتغال عنوان کرد و گفت: حل این معضل در گرو حمایت از تولیدات بومی و اشتغال با عزم عمومی مردم و مسئولان است.

نماینده اهر و هریس در پایان گفت: از موانع مهم توسعه شهرستان، تکمیل پروژه بزرگراه اهر – تبریز است که بر اساس اعلام مسئولان استانی و کشوری، امسال شاهد اتمام این پروژه خواهیم بود.