به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، قاسم قمری در گفت و گو با خبرنگاران گفت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه سال جدید بیش از ۵۳۶ هزار و ۵۳۰ دستگاه اعم از سواری، وانت، کامیونت، مینی بوس، کامیون و اتوبوس تردد در جاده اهر – تبریز ثبت شده است.

وی همچنین اظهار داشت: طبق روال گدشته، جاده اهر – هریس – تبریز به لحاظ قرار گرفتن در شاهراه منطقه ارسباران پرترددترین محور شهرستان اهر به حساب می آید.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اهر با بیان اینکه میزان تردد خودروها طی تعطیلات نوروزی امسال در جاده اهر – هریس – تبریز، افزایش ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد، ادامه داد: در روز ۱۳ فروردین به دلیل افزایش حجم تردد شاهد یک طرفه شدن جاده اهر – هریس – تبریز بودیم.

قمری جاده اهر – مشگین شهر را یکی دیگر از محورهای پرتردد منطقه ارسباران برشمرد و گفت: در بازه زمانی تعطیلات نوروزی امسال ۲۲۷ هزار و ۵۶۱ تردد جاده اهر – مشگین شهر توسط دستگاه های تردد شمار به ثبت رسیده است.

وی همچنین اضافه کرد: طی ایام نوروز امسال، ۱۲۷ هزار و ۶۳۳ دستگاه خودرو در جاده اهر – کلیبر و ۵۳ هزار و ۵۵۸ دستگاه خودرو در جاده اهر – هوراند  تردد داشته اند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اهر در پایان با تأکید بر اینکه از مجموع ترددهای انجام شده در جاده اهر – هریس – تبریز بیش از ۲۰ هزار و ۹۷۵ مورد تخطی از سرعت مجاز ثبت شده است، ابراز داشت: متأسفانه خودروهای سواری و وانت بارها در این محور بیشترین تخلف و تخطی از سرعت مجاز را داشته اند.