به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت الله جواد حاجی زاده در آیین اختتامیه جشنواره نوروز ۱۳۹۷ و اولین جشنواره رشته پلویی (دیزبین اریشته سی) شهرستان اهر گفت: توصیه اسلام به مسلمانان این است که شادی را با گناه آلوده نکنیم و در چهارچوب دین و اسلام و مقررات دینی شادی کنیم.

وی با اعلام اینکه اسلام دین شادی و نشاط است و در آن تاکید شده است که مردم با شادی، سرور و با امید زندگی کنند، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به ائمه جمعه سفارش کرده که در جمع مردم به خصوص جوانان حضور پیدا کنند و با توجه به اینکه بحث نشاط، شادی، سرور و زندگی با امید در جامعه بسیار مهم است، آنان را به امیدواری دعوت کنند.

امام جمعه اهر ادامه داد: برگزاری جشنواره هایی در خصوص معرفی آداب و رسوم منطقه ارسباران و شهرستان اهر بسیار حرکت ارزشمندی است که از مسئولان به خصوص فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر در جهت برگزاری این جشنواره ها سپاسگذاری میکنم.

آیت الله حاجی زاده همچنین افزود: استعدادی که در این منطقه برای موارد سنتی و قدیمی مانند غذاهای محلی، صنایع دستی، ورنی و غیره وجود دارد بسیار مهم است که باید با برگزاری این گونه جشنواره ها، آنها را به مردم سایر شهر ها و استان ها و حتی کشور های دیگر معرفی کنیم.

وی در خصوص شعار سال جدید که رهبر انقلاب آن را “حمایت از کالای ایرانی” نامگذاری کرده اند، گفت: ما و شهروندان اگر بخواهیم جوانان جامعه بیکار نباشند و جیب بیگانگان را پر نکنیم، بایستی کالاهای داخلی و ایرانی که همانند مشابه خارجی هستند را خریداری کنیم.

امام جمعه شهرستان اهر در پایان عنوان داشت: طبق سفارش مقام معظم رهبری بایستی دولت اجناسی که مشابه داخلی دارند را بی رویه وارد نکند و مردم نیز در زندگی اجناس و کالاهای داخلی را مصرف کنند تا ضمن شکوفایی کشورمان از وضعیتی که در مسائل معیشتی به وجود آمده نجات پیدا کنیم.