اخبار شهرستان » سلامت
کد خبر : 20342
شنبه - 18 فروردین 1397 - 19:46
رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر خبر داد:

قرار گیری بیش از ۵۰۰ کودک در اهر تحت پوشش طرح تکمیل ریشه کنی فلج اطفال

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر گفت: همزمان با شروع طرح تکمیل ریشه کنی فلج اطفال در کشور بیش از ۵۰۰ کودک زیر ۵ سال در شهرستان اهر تحت پوشش این طرح قرار می گیرد.

قرار گیری بیش از ۵۰۰ کودک در اهر تحت پوشش طرح تکمیل ریشه کنی فلج اطفال

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر علی نیرپور در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر گفت: مرحله اول طرح کشوری تکمیل ریشه کنی فلج اطفال از ۱۸ تا ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ و مرحله دوم نیز از ۲۲ تا ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ اجرا خواهد شد که به ۵۰۰ کودک زیر ۵ سال شهرستان اهر واکسن فلج اطفال خورانده می شود.

وی افزود: این طرح در ۷۵ روستای سیاری شهرستان اهر در قالب ۶ تیم بدون توجه به سابقه واکسیناسیون قبلی کودکان زیر ۵ سال انجام خواهد گرفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر گفت: حفظ دستاوردهای ریشه کنی فلج اطفال در کشورمان از حساسیت ویژه ای برخوردار است، به طوریکه وضعیت اپید میولوژیک جهان و منطقه نشان دهنده کاهش موارد در جهان است.

دکتر نیرپور در پایان با اشاره به وجود مرز مشترک کشورمان با دو کشور بومی فلج اطفال پاکستان و افغانستان گفت: به خاطر همسایگی با این کشورها احتمال انتشار مجدد بیماری درکشور وجود دارد و لازم است مسئولین مربوطه و خانواده نسبت به این امر توجه نمایند.