اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه » فرهنگی
کد خبر : 20404
دوشنبه - 20 فروردین 1397 - 19:47
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر:

هنر بهترین ابزار برای انتقال ارزش های دفاع مقدس است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر گفت: زبان و قالب هنر بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی و ارزش های دفاع مقدس به نسل های آینده است.

هنر بهترین ابزار برای انتقال ارزش های دفاع مقدس است

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهدی زارعی در دیدار اصحاب فرهنگ و هنر اهر با آیت الله حاجی زاده، امام جمعه این شهرستان ضمن اعلام اینکه زبان و قالب هنر بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی و ارزش های دفاع مقدس به نسل های آینده است، گفت: آثار و محتوایی که توسط هنرمندان تولید می شود بایستی هم تراز با شهدا و در شأن و انتظار دین اسلام باشد.

وی با اشاره به اینکه تابع امر ولایت بودن یکی از شاخصه های یک هنرمند انقلابی است، افزود: هنرمندان تابع امر ولایت مطلق فقیه هستند و همواره این را به خوبی نشان داده اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر با اشاره به نقش و جایگاه شهدا در زندگی فردی و اجتماعی افراد، خاطرنشان کرد: راه شهدا همواره روشن است و کسانی که ادامه دهنده این مسیر باشند، در واقع قدم در راه حقیقت گذاشته اند.

زارعی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای گران قدر هشت سال دفاع مقدس و ادای احترام به مقام شامخ مرد عرصه هنر و قلم، شهید سید مرتضی آوینی ابراز کرد: وی نمونه کامل و بارز یک هنرمند انقلابی است.

وی با تأکید بر اینکه هنرمندان باید در معرفی و شناساندن اهداف و آرمان‌های شهدا کوشا باشند، افزود: باید حماسه آفرینی رزمندگان در دوران دفاع مقدس برای نسل های آینده این مرز و بوم احیا و معرفی شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، آنچه در دفاع مقدس مهم است نمایش عزت و شرف مردم غیرتمند و عزتمند ایران به جهانیان بود که توانستند از کشورمان دفاع کنند.

مهدی زارعی در پایان گفت: دیدار با خانواده های شهدای هنرمند، پیشکسوتان هنرمند، برگزاری چندین نمایشگاه هنری، برگزاری ورکشاپ های تخصصی هنر، یادواره شهدای هنرمند شهرستان اهر و چندین برنامه دیگر شاخص از  برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در شهرستان اهر می باشد.