به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت الله جواد حاجی زاده در دیدار با جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان اهر که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه اگر انقلاب نبود، ایران فراموش شده بود، گفت: انقلاب اسلامی هنری در اختیار امام راحل و ملت بود که توانست بر طاغوت غلبه کند و ایران را از فراموشی رهایی دهد.

وی با اعلام اینکه هنرمندان همواره باید قدردان نعمات پروردگار متعال باشند، اظهار داشت: با توجه به اینکه خطیب نیز به نوعی هنرمند است ولی متأسفانه مظلوم ترین قشر در بین اقشار هنرمند محسوب می‌شوند که چون با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز ارزش و جایگاه آنان مشخص نیست.

امام جمعه اهر افزود: هنرمندان باید ابتدا قدردان و شکرگزار نعمات خداوند متعال باشند چون که خداوند با هنرمندی جهان و انسان را خلق کرده است.

آیت الله حاجی زاده با بیان اینکه هر فرد هنرمند و غیر هنرمند اگر فعالیتی انجام می دهد، بایستی در راه کسب رضایت الهی بوده باشد تا ارزشمند و پایدار باشد، گفت: ملیت برای ما ایرانیان مهم است و نباید هر جایی که هستیم فراموش کنیم ایرانی هستیم.

وی با ذکر اینکه بعثت، قیام عاشورا و سایر مناسبت ها و رویدادهای تاریخ اسلام با هنر هنرمندان تا به حال پایدار و زنده مانده است، بیان داشت: تاکنون بسیاری جرثومه های فساد آمده و رفته اند ولی چون گفته نشده اثری از آن ها باقی نمانده است و حتی اگر قیام امام حسین (ع) نیز گفته نشده بود، تا به حال سخنی از قیام عاشورا به میان نمی آمد.

امام جمعه شهرستان اهر در ادامه بر لزوم توجه ویژه هنرمندان به تقویت دین اسلام با استفاده از ابزارآلات هنر تأکید کرد و گفت: الحمدالله به برکت انقلاب اسلامی بسترهای فعالیت فرهنگی و هنری در کشور به وجود آمده و می‌توان از این بسترها در جهت تقویت اسلام در کشور استفاده کرد.

 آیت الله جواد حاجی زاده در پایان با تأکید بر اینکه هنر وسیله ای برای صادر کردن فرهنگ ایرانی اسلامی و جاذبه های کشور با اقصی نقاط دنیا است، ابراز داشت: متأسفانه عده ای بر این باور هستند که انقلاب اسلامی تمام شده و دیگر نباید سخنی از آن گفته شود ولی این در حالی است که ما هرچه عزت، عظمت و اقتدار به دست آورده ایم از برکت انقلاب اسلامی بوده و لازم است تا روحیه انقلابی در جامعه حفظ شود.