به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در دیدار مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی با وی که در خصوص بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی اهر صورت گرفت، اظهار داشت: خوشبختانه در طول سال های گذشته استقبال سرمایه گذاران از شهرک صنعتی اهر افزایش یافته و پیش بینی ما این است که در سال های آینده با افزایش صنایع و کارخانجات در این شهرک صنعتی، با مشکل کمبود برق مواجه بشویم.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان اهر به دنبال ایجاد صنایع مادر هستیم، افزود: معتقدیم ایجاد و راه اندازی صنایع مادر در شهرستان اهر می تواند به توسعه اقتصادی و صنعتی شهرستان کمک شایانی کند.

فرماندار اهر در پایان از رفع مشکل نقدینگی کارخانه قند قانع نیز خبر داد و گفت: خوشبختانه با پیگیری های متعددی که انجام شد، اخیراً مشکل نقدینگی کارخانه قند قانع رفع گردید و طبق پیش بینی ها  این کارخانه تا خرداد ماه سال جاری تجهیز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به نیاز برخی واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی اهر اظهار داشت: تنها برای کارخانه قند قانع، فولاد و آهک هیدراته به ۱۲ مگاوات برق نیازمند خواهیم بود که طبق ارزیابی ها برای تامین این میزان برق مورد نیاز بایستی اعتبار ۲ میلیارد تومانی تخصیص یابد.

سید مرتضی نیرومند اسکویی تصریح کرد: می توانیم با وجود کمبود اعتبارات بخشی از محل اعتبارات شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی و بخشی دیگر را از اعتبارات شهرستانی تأمین کنیم ولی خواست ما از شرکت برق منطقه ای این است که طرح برق رسانی به واحدهای جدیدالاحداث را منوط به پرداخت اعتبارات نکنند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی در پایان گفت: اگر بخواهیم برق واحدهای جدیدالاحداث و واحدهایی که در آینده در شهرک صنعتی اهر ایجاد می شوند تأمین شود، بایستی پستی ایجاد شود که برای راه اندازی آن به بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمند خواهیم بود.