اخبار شهرستان » اخبار ویژه » سلامت
کد خبر : 20473
پنجشنبه - 23 فروردین 1397 - 11:59
رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر:

کشف بیش از ۲/۵ تن مواد غذایی فاسد در اهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر گفت: در طول ایام نوروز دو تن و ۵۹۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در شهرستان اهر کشف و معدوم شد.

کشف بیش از ۲/۵ تن مواد غذایی فاسد در اهر

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر علی نیرپور در جلسه ارزیابی فعالیت های ستاد سلامت نوروزی با اعلام اینکه در طول ایام نوروز دو تن و ۵۹۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در شهرستان اهر کشف و معدوم شد، گفت: از این دو و نیم تن مواد غذایی فاسد، ۳۳۱ کیلوگرم مربوط به لبنیات، ۵۹۵ کیلوگرم پروتئین و گوشت، ۸۱ کیلوگرم طعم دهنده ها و رنگ ها، ۷۹۴ کیلوگرم شیرنی، نان و آجیل و ۷۹۱ کیلوگرم نیز به گروه کنسرو، کمپوت، نوشابه و مشابه آن بوده است.

وی ضمن تاکید بر حساسیت نظارت بر اماکن و سامانه های آبرسانی در طول ایام نوروز، خاطر نشان کرد: در این ایام بیش از هزار و ۴۴۸ مورد از مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، اماکن بین راهی، مراکز عرضه کننده قلیان و سامانه های آبرسانی بازدید شده که ۱۳ مورد اخطار نواقص بحرانی داشته (قابل پلمپ)، ۸ مورد به مراجع قضایی و سازمان مسئول معرفی شده، ۴ مورد تعطیل شده و ۱۵۱ مورد نیز کارت بهداشت صادر شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر نمونه برداری از مواد غذایی، میکروبی آب و سنجش کلر آزاد باقیمانده در آب را برای سلامت مردم بسیار مهم و حساس عنوان کرد و گفت: در این موارد نیز همکاران بهداشتی ما بیش از هزار و ۳۳۹ مورد نمونه برداری کرده و به آزمایشگاه ارسال نموده اند.

دکتر علی نیرپور در پایان با تاکید بر اولویت دار بودن حل مسئله و رسیدگی به مشکلات مردم نیز گفت: در طول ایام نوروز ۲۰ مورد به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی گزارش داده بودند که ۶ مورد آن از طریق سامانه ۱۹۰ بوده و ۱۴ مورد نیز به صورت متفرقه بوده که به نحو احسن به آنها رسیدگی شده است.