به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، توحید اخلاقی در حاشیه بازدید استاندار، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس و فرمانداران اهر و هریس از روند احداث بزرگراه اهر – هریس – تبریز با اعلام اینکه در حال حاضر بزرگراه اهر – هریس – تبریز در مجموع ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: از شش ماهه دوم سال گذشته تاکنون ۱۸ کیلومتر از بزرگراه اهر – تبریز به زیر بار ترافیکی رفته و در حال حاضر نیز ۵۰ درصد جاده اهر – تبریز به بزرگراه تبدیل‌ شده است.

وی افزود: چند روزی می شود که فصل کاری پروژه های عمرانی در استان آذربایجان شرقی آغاز شده که سعی داریم تا پیمانکاران و ماشین آلات را برای تکمیل این بزرگراه بسیج کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: خواسته ما از بسیج امکانات و تجهیزات این است که بتوانیم تا پایان سال بزرگراه اهر – هریس – تبریز به طور کامل مورد بهره برداری قرار گیرد.

اخلاقی علت عمده تأخیر در روند احداث بزرگراه اهر – هریس – تبریز را تملک اراضی عنوان کرد و یادآور شد: خوشبختانه آن طور که در دولت تدبیر و امید به تکمیل بزرگراه اهر – هریس – تبریز توجه شده در گذشته این چنین توجهی نشده بود و تملک اراضی که در روند احداث این بزرگراه مشکل ایجاد می کرد را به طور کامل رفع کرده‌ایم.

وی بابیان اینکه در خصوص تأمین اسناد خزانه اسلامی برای پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه بزرگراه اهر – تبریز هیچ گونه مشکلی نداریم، گفت: شاید در سایر پروژه ها از نظر تأمین اسناد خزانه اسلامی مشکلاتی به وجود آید اما سازمان برنامه و بودجه کشور قول داده که هیچ گونه مشکلی در پرداخت مطالبات پیمانکاران بزرگراه اهر – تبریز نداشته باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در پایان تأکید کرد: هفته آتی جلسه ای با حضور پیمانکاران اصلی بزرگراه اهر – هریس – تبریز و استاندار آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد که طی آن برنامه زمان بندی جهت تکمیل آن در سال جاری مشخص خواهد شد.