به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مرتضی زارع توکلی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۳۶ جوان بیکاری جویای کار در مؤسسات کاریابی شهرستان اهر نام نویسی کرده اند، گفت: طی سال گذشته سرجمع فرصت های شغلی ایجاد شده در شهرستان اهر ۱۰۹ مورد بود که در مجموع ۱۱۴ نفر به واحدهای تولیدی و صنعتی معرفی شده و ۱۰۵ نفر به کارگیری شده اند.

وی همچنین با اعلام اینکه در سال گذشته ۲۳۲ پرونده اختلاف کارگری و کارفرمایی در هیئت تشخیص ثبت و ۲۲۸ پرونده با رسیدگی مختومه و منجر به صدور رأی شده است، اظهار داشت: با توجه به این که مرجع حل اختلاف شهرستان های اهر، هریس، ورزقان و کلیبر در اهر بوده، جمعاً در هیئت حل اخلاف ۲۰۸ پرونده واصله رسیدگی و رأی ۲۰۴ پرونده صادر شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهر افزود: در مواقعی که فی مابین کارگران و کارفرمایان اختلافاتی به وجود می آید، در مراجع حل اختلاف قانون کار مطرح و در هیئت های تشخیص و حل اختلاف شهرستان اهر مورد بررسی قرار می گیرد.

توکلی در ادامه گفت: مجموع مقرری بگیران بیمه بیکاری در طول سال گذشته ۱۹۳ نفر بوده که از این تعداد ۱۸۲ نفر به تأمین اجتماعی جهت دریافت بیمه بیکاری معرفی شدند و مقرری ۱۵۰ نفر نیز به دلیل اتمام بیمه بیکاری و اشتغال قطع شده است.

وی به بازرسی های کار از قبیل ادواری، موردی و حادثه انجام شده در طول سال گذشته اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۴۴۵ مورد بازرسی ادواری، ۱۴۷ مورد بازرسی موردی و ۳۷ مورد بازرسی حادثه از کارگاه ها و واحدهای تولیدی در طول سال گذشته انجام گرفته است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اهر از ثبت نام ۶۹۷ جوان بیکار اهری در طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی طی سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۵ واحد پذیرنده کارورز در شهرستان اهر وجود دارد که تا به حال فقط ۱۵ نفر در واحدها جذب شده اند.

مرتضی زارع توکلی در ادامه با بیان اینکه در طول سال گذشته ۱۰ جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در اهر برگزارشده است، یادآور شد: طرح های مصوب در این کارگروه‌ها از محل اعتبارات روستایی و عشایری صندوق توسعه ملی ۶۱ مورد و با اشتغال ۴۴۲ نفر بوده که بر اساس مصوبات مقرر گردیده تا ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به ۶۱ طرح پرداخت شود.

وی اضافه کرد: در کارگروه اشتغال و سرمایه‌ گذاری آذربایجان شرقی تا به حال پرداخت یک میلیارد و ۵۵ میلیون تومان تسهیلات برای سه طرح شهرستان اهر به تصویب رسیده و طرح‌ های باقی‌ مانده نیز در کارگروه اشتغال استان به‌ مرور بررسی و پرداخت تسهیلات به این طرح‌ ها مصوب خواهد شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهر همچنین از تصویب ۱۱۴ طرح اشتغال‌ زایی مشاغل خانگی در جلسات کارگروه اشتغال و سرمایه‌ گذاری شهرستان اهر در طول سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: برای ۱۱۴ طرح مشاغل خانگی که تسهیلات آن‌ ها از محل اعتبارات مشاغل خانگی پرداخت خواهد شد، حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در کارگروه شهرستان به تصویب رسیده که با پرداخت تسهیلات و بهره‌ برداری از طرح‌ ها زمینه اشتغال برای ۳۷۰ نفر فراهم می‌ شود.

مرتضی زارع توکلی در پایان گفتگو خاطرنشان کرد: از مجموع یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات مصوب مشاغل خانگی، برای ۱۱۴ طرح تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان از سوی بانک‌ های عامل پرداخت‌ شده است.