به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت الله جواد حاجی زاده در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال ۱۳۹۷ با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی محلی برای مشورت، تبادل افکار و سیاست گذاری است، گفت: -بایستی اعضای شورای فرهنگ عمومی برای این نشست ها وقت صرف کنند و در خصوص محتوای جلسات فکر اساسی انجام دهند.

وی بر ضرورت حمایت از کالای ایرانی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است تأکید کرد و افزود: تمامی کشورهایی از نظر اقتصادی غیرقابل نفوذ هستند با رویکرد تولید داخلی به موفقیت رسیده اند که یعنی اجازه نداده اند کالایی از دیگر کشوری وارد شود و به جای آن بر کیفی سازی و فروش و بازاریابی تولیدات داخلی متمرکز شده اند.

امام جمعه اهر اضافه کرد: در سال «حمایت از کالای ایرانی» اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر باید به آن فکر کنند که چگونه می توانند در تحقق شعار سال اقدامات عملی و مؤثر انجام دهند و هر کسی که ایده ای داشته باشد می تواند به صورت مکتوب آن را به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اهر ارجاع دهد.

حاجی زاده با بیان اینکه وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار حمایت از کالای ایرانی را مطرح می کنند، دولت و ملت موظف اند تا به صورت عملی برای تحقق آن تلاش کنند، تصریح کرد: مصرف هر یک از خانواده های ایرانی از تولیدات داخلی ضمن این که اقتصاد کشور را دگرگون می کند بلکه در ریشه کن کردن معضل بیکاری نیز نقش مؤثری ایفاء خواهد کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر اضافه کرد: متأسفانه مصرف کالای خارجی منجر به بیکاری جوانان کشورمان می شود که اگر دلسوز فرزندان مان هستیم بایستی دولت و ملت در یک مسیر واحد حرکت کنند.

وی در ادامه به برگزاری ویژه برنامه «روز شهرستان اهر» نیز اشاره کرد و گفت: روز شهرستان اهر مصادف با سالروز ولادت آیت الله العظمی شیخ حسین آقا نجفی اهری است که امسال نیز طبق سال های گذشته در روز دوم اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد.

امام جمعه شهرستان اهر در پایان ضمن گلایه از  برخی سازمان ها، نهادها و افراد، گفت: سال گذشته مقرر شده بود کتابی برای شیخ احمد آقا اهری تألیف شود که این کتاب توسط حسین دوستی آماده چاپ شد ولی به دلیل نبود منابع مالی مجبور به توقف چاپ این کتاب شدیم.