به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام قهرمان احمدی روز دوشنبه در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هریس در سال جاری با اشاره به نام گذاری سال ۱۳۹۷ به نام حمایت از کالای ایرانی خاطرنشان کرد: حمایت از کالای ایرانی یکی از مولفه های اساسی اقتصاد مقاومتی است که اقتصاد کشور را می تواند درون زا و بسیار مقاوم و پویا کند.

وی ضمن تاکید بر دغدغه های رهبری در سال های اخیر به مقوله مهم و بسیار حیاتی اقتصاد، گفت: حمایت از کالای ایرانی یعنی تولید، اشتغال، رونق و توسعه که موجب کاهش بیکاری، کاهش آسیب های اجتماعی و مهاجرت از روستاها به شهرها می شود.

امام جمعه هریس ادامه داد: در طول تاریخ به خصوص از دوران قاجار علمای جامعه در خصوص تلاش کشورهای غربی جهت زیر سوال بردن جوامع اسلامی در همه زمینه ها نگران بودند و دغدغه داشتند و دولت های غربی همیشه درصدد تسلط اقتصادی بر جوامع اسلامی داشتند که امروزه تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی راهکار مناسبی جهت مقابله با این توطئه دشمنان است.

حجت الاسلام احمدی نقش قشرهای مختلف جامعه را در تحقق شعار سال ۱۳۹۷ بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: نقشه مادران در حمایت از کالای ایرانی بسیار مهم و ارزشمند است چون بسیاری از کالاهای مصرفی خانواده ها مثل لوازم خانگی در ارتباط نزدیک با خواسته و سلیقه بانوان است.

وی در پایان گفت: توجیه و آگاه سازی خانواده ها نسبت به اهمیت موضوع حمایت از کالای ایرانی از سوی دستگاه ها و نهادهای اداری و رسانه ها در تحقق عملی شعار حمایت از کالای ایرانی بسیار موثر خواهد بود.