به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر با اعلام اینکه اولویت منابع آبی سد ستارخان شهرستان اهر برای تأمین آب شرب شهروندان است، گفت: بایستی جهاد کشاورزی و امور منابع آب شهرستان اهر برنامه ای برای مدیریت بخش کشاورزی با ۵ و ۱۳ میلیون مترمکعب آب تدوین کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم صرفه جویی ۲۰ درصدی را در مصرف آب شرب لحاظ کنند، گفت: شهرک صنعتی می بایست برای مدیریت، صرفه جویی و کاهش ۳۰ درصد مصرف آب اقدام کند تا مصوبه صرفه جویی ۳۰ درصدی در مصرف آب در بخش صنعت شهرستان اهر اعمال شود.

فرماندار اهر همچنین با اشاره به اینکه وضعیت منابع آبی شهرستان اهر نگران کننده است، اظهار داشت: وضعیت منابع آبی امسال شاید نسبت به سال گذشته وضعیت مطلوبی نداشته باشد و می طلبد تا برای مدیریت منابع آبی برنامه ریزی کنیم.

زاهد محمودی افزود: طبق گزارش ها میانگین بارش در سال زراعی ۹۶ نسبت به سال قبل آن افزایش یافته و چون این که در سد ستارخان ذخیره آب مورد نیاز را نداریم و همین امر ایجاب می‌کند تا بر فرهنگ سازی و صرفه جویی حداقلی در مصرف آب نهایت دقت را داشته باشیم.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر بر لزوم مدیریت آب مصرفی در بخش های شرب، کشاورزی و صنعتی شهرستان تأکید کرد و ادامه داد: بخشی از تحقق شعار “حمایت از کالای ایرانی” منوط به مدیریت منابع آبی است، به طوری که اگر منابع آبی به درستی مدیریت نشود در تولید خلل وارد خواهد کرد ولی با مدیریت درست و برنامه ریزی ضمن اینکه محدودیت ها را پشت سر می گذاریم بلکه می توانیم در تحقق سیاست کلان نظام نیز نقش ایفاء کنیم.

فرماندار اهر بر الزامی بودن اصلاح الگوی کشت در شهرستان اهر تأکید کرد و یادآور شد: بایستی کمیته ای تحت عنوان آموزشی و اطلاع رسانی با همکاری جهاد کشاورزی، بخشداری بخش مرکزی و شورای اسلامی شهرستان در اهر تشکیل و ضمن اینکه نحوه مصرف را برای مردم آموزش می دهند وضعیت منابع آبی را نیز اطلاع رسانی کنند.

زاهد محمودی در پایان به خسارت سرمازدگی باغات در شهرستان اهر نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه به دلیل کاهش دمای هوا تا منفی ۷ درجه در شهرستان اهر، موجب شد تا خسارت به باغات شهرستان اهر وارد شود.