به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد اسدی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه باغات شهرستان اهر ۷۰ تا ۱۰۰ دچار سرمازدگی شده اند، گفت: سرمازدگی بیش از ۱۶۲ میلیارد و ۲۷۳ میلیون تومان خسارت به باغات شهرستان اهر وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۱۵۰ هزار تن انواع میوه سردرختی از ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار باغات شهرستان اهر برداشت می شود، اظهار داشت: طی روز گذشته که دمای هوا در این شهرستان به زیر ۷ درجه سانتی گراد رسید، باعث شد تا به ۶ هزار و ۸۴۰ هکتار از باغات میوه هسته دار و دانه دار وارد شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر ادامه داد: در سطح شهرستان اهر به غیر از دهستان ورگهان که شدت سرمازدگی کمی پایین تر بوده، مابقی باغات به‌شدت متحمل خسارت سرمازدگی شده اند.

اسدی تصریح کرد: در باغات اطراف رودخانه اهر چایی شکوفه ای بر روی درختان باقی نمانده که به میوه تبدیل شود که در واقع تمامی میوه شهرستان اهر بر اثر سرمازدگی نابود شده اند.

وی با تأکید بر اینکه باغداران اهری با خسارت سرمازدگی اخیر بیش از آنچه که فکر می کنیم، متضرر شده اند، گفت: امیدواریم حداقل بتوانیم وام هایی که باغداران دریافت کرده اند با پیگیری از مسئولان بلند پایه استمهال کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر اضافه کرد: باغبانان اهری برای اینکه بتوانند خسارت سرمازدگی را به صورت حداقلی جبران کنند و هم از نظر معیشتی دچار مشکل نشوند، نیازمند تسهیلات کم بهره هستند.

محمد اسدی در پایان با ابراز تأسف از اینکه اگر مشکلی پیش نمی آمد، می توانستیم ۱۵۰ هزار تن میوه از باغات شهرستان اهر برداشت کرد، یادآور شد: متأسفانه با خسارت سرمازدگی به زور می توانیم از باغات شهرستان اهر ۷ هزار تن میوه برداشت کنیم.