به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سفیر کشور سوئیس به همراه مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر از مدرسه ساوالان روستای کردلر اهر که توسط عده ای از خیران کشور سوئیس احداث شده است، بازدید کردند.

سفیر کشور سوئیس در این بازدید که در فضایی صمیمی و دوستانه انجام پذیرفت، ضمن دیدار با معلمان و دانش آموزان این مدرسه روستایی به تشریح زیبایی های طبیعی کشورش پرداخت و مناظر طبیعی منطقه ارسباران را تحسین نمود.

وی با بیان اینکه نظام آموزشی کشور سوئیس شباهت هایی با نظام آموزشی ایران دارد، افزود: در سوئیس برنامه مدارس متناسب با بازار کار و نیاز شرکت های خصوصی و صنعتی تعیین می شود.

سفیر سوئیس ضمن تحسین روند آموزش در مدارس روستایی ایران و به خصوص منطقه اهر از حضور معلمان فداکار در مدارس روستایی جهت تعلیم و تربیت کودکان و تلاش در زمینه توسعه نیروی انسانی ایران تقدیر کرد.

وی در پایان در مورد نظام آموزشی جاری در ایران، تناسب تعداد معلمان و دانش آموزان و مقایسه آن با نظام آموزشی سوئیس بحث و گفتگو کرده و تلاش این مدیریت را در جهت جذب کمک های مردمی برای مدرسه سازی مورد تقدیر و تحسین قرار داد.

شجاعی، مدیر آموزش و پرورش اهر نیز ضمن اشاره به قدمت آموزش و پرورش در اهر به تشریح برنامه های آموزشی و فرهنگی این مدیریت پرداخته، دیدار سفیر سوئیس را از مدارس منطقه نقطه عطفی در تاریخ آموزش و پرورش اهر برشمرد.

همچنین در بازدیدی که سفیر سوئیس از مدرسه خیرساز زهرا مردانی آذر به عمل آورد، با کارکنان، معلمان و دانش آموزان این مدرسه دیدار و گفتگو کرد.

در پایان نیز از طرف روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش اهر به جهت حضور وی در منطقه و هدایایی که به دانش آموزان اهدا نمودند، با اهدای هدیه ای تجلیل به عمل آمد.