به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بابک رضی منش در دهمین جلسه مشترک کمیته رصد و پایش اشتغال و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان با تاکید بر اینکه راه برون رفت از معضل بیکاری و تحقق اشتغالزایی جوانان با نگاه جامع و باور و اعتقاد همگانی هموار خواهد شد، اظهار کرد: بهبود وضعیت اشتغال و برون رفت از معضل بیکاری با عزم و باور عمومی در تمامی بخش‌ها، مجموعه ها و دستگاه‌های اجرایی از طریق اجرای دقیق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه ریزی در استفاده از داشته‌ها و اتکا به ظرفیت‌های شهرستان خداآفرین محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز مهم‌ترین مطالبه مردم اشتغال و این موضوع مسئله اصلی کشور است، گفت: خداآفرین گنجینه‌ای از ظرفیت‌های و استعدادهای خدادادی، به‌ویژه در حوزه گردشگری و کشاورزی برای ایجاد کسب و کار و اشتغال دارد که باید با ایجاد روحیه کار آفرینی در جوانان و تشویش و ترغیب سرمایه گذاران در استفاده و بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها تلاش شود.

معاون فرماندار خداآفرین در ادامه با اشاره و یادآوری به دو خواسته مهم رئیس جمهور در پیام نوروزی مبنی بر عزم و تلاش کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و ایرانیان در حمایت از تولید داخلی بعنوان عامل افزایش دهنده قدرت ملی و همچنین تلاش و همت جوانان به عنوان امید دولت در تحقق و حفظ عزت اسلام، سربلندی ایران و آسایش ملت ایران، تشریح کرد: دولت با برنامه‌ ریزی و ایجاد بستر و زمینه، تسهیل‌گر امر اشتغال است و مدیران باید برای اجرای برنامه‌های دولت همسو با سیاست‌ها به عنوان تسهیل‌گر عمل کرده نه اینکه مانع تراشی کنند.

مهندس رضی منش در ادامه همسویی و باور عمیق به برنامه‌ها و سیاست‌های دولت تدبیر و امید را اصلی ترین ویژگی یک مدیر دانست و افزود: مدیران شهرستان باید با دلسوزی تمام و با حداکثر توان در راستای تحقق وعده‌های دولت و خدمت هر بیشتر به مردم تلاش و اهتمام کنند.

وی با ابراز نارضایتی از تعلل برخی دستگاه‌ها از جمله محیط زیست در پاسخ به استعلامات افزود: تسهیل امور مربوط به صدور مجوزهای لازم و کوتاه کردن زمان پاسخ به استعلامات را در فراهم کردن زمینه و رونق تولید و اشتغال و ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران بسیار کارساز عنوان کرد.

معاون فرماندار خداآفرین همچنین با بیان اینکه عدم پاسخگویی به استعلام در مدت زمان مقرر، برابر قانون پاسخ مثبت تلقی می‌ شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی در صورت عدم پاسخگویی اداره استعلام شونده اقدامات لازم جهت صدور مجوز را انجام دهند و مسئولیت عدم پاسخ به عهده دستگاه استعلام شونده خواهد بود.

بابک رضی منش با اشاره به اینکه تعدادی از طرح‌های شهرستان در مرحله تصویب کارگروه استانی با موانع از جمله معوقات بانکی، چک برگشتی و غیره روبرو شده‌اند گفت: دستگاه‌های اجرایی در جهت رفع مسئله راسا با تشکیل جلسات هماهنگی با سرمایه‌گذران نسبت به حل موضوع اقدام و پرونده به کارگروه استانی عودت شود.

وی با اشاره به سیاست تمرکززدایی دولت و در راستای تسریع و تسهیل در امورات، بخصوص امورات حوزه صدور مجوزهای لازم جهت امر اشتغالزایی خواستار افزایش اختیارات مدیران ادرات و دستگاه‌های اجرایی در شهرستان شد.

معاون فرماندار خداآفرین همچنین از تصویب حدود ۲۰میلیارد ریال از طرح‌های مختلف شهرستان خداآفرین در کارگروه استان خبر داد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی طرح‌های ۱۲میلیارد تومانی مصوب در کمیته فنی کارگروه اشتغال شهرستان را به کارگروه استان ارایه نکرده و تصویب این طرح‌ها نیازمند پیگیری جدی در ارسال طرح‌ها به کارگروه استان است.

رضی منش در پایان با اشاره به ۷۳ میلیارد ریال سهم شهرستان خداآفرین از اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری و اندک زمان باقی مانده تا جذب این اعتبارات گفت: بانک‌های عامل این طرح با تمکین به قانون، آئین نامه اجرایی و ماده ۱۰ دستورالعمل اشتغال پایدار روستایی و عشایری در خصوص نحوه اخذ تضامین بانکی از جمله سند منازل روستایی، سند مزرعه، زمین محل اجرای پروژه بر تحقق اشتغال پایدار تلاش نمایند.

شایان ذکر است، طرح ساخت شش سوئیت اقامتی در شهر خمارلو، سه طرح گردشگری و بوم گردی، ۱۲واحد اقامتی در پارک مسافر عاشقلو، اجرای طرح صنایع تبدیلی بسته بندی عسل، طرح پارک ساریجالو، سه طرح پرورش ماهی، مجتمع بین راهی، هتل رستوران، مجتمع اقامتی چند منظوره از جمله طرح‌های مصوب در این جلسه بود.