به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، قلی الله قلی زاده در سیزدهمین جلسه مشترک شورای برنامه‌ ریزی آذربایجان شرقی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به التهاب به وجود آمده در استان در مورد افزایش مالیات و… این التهاب را نابه‌جا دانست و اظهار داشت: شائبه به وجود آمده مربوط به نحوه ارائه مطلب است که به درستی منتقل نشده است.

وی با اشاره به استفاده‌های سیاسی از این موضوع، افزود: افزایش وصول مالیات از محل شناسایی فرارهای مالیاتی نه تنها نامش خوش خدمتی به پایتخت نیست، بلکه هرچه بیش از پیش‌بینی وصول شود، همان میزان وصول در استان هزینه شده و به خزانه تهران واریز نمی‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مالیات مصوب سال ۹۵ برای آذربایجان شرقی را ۲۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: عملکرد امسال وصول حدود ۲۰۳۰ میلیارد است که تا پایان سال ۹۵ درصد از کل پیش‌بینی محقق خواهد شد.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ۶۲۰۰ میلیارد تومان مالیات مصوب اصفهان در سال جاری است، ادامه داد: افزایش مالیات این استان در پیش‌بینی برای سال ۹۶ افزایش ۳ درصدی است که رقم ریالی آن تقریباً در حدود رقم پیش‌بینی برای آذربایجان شرقی است.

الله قلی زاده با بیان اینکه پیشنهاد افزایش درآمدهای عمومی از جمله مالیاتی، گمرکی، فروش اموال مازاد دولتی و… از  ۲۱۰۰ میلیارد به ۲۴۰۰ میلیارد است، ابراز داشت: مالیات درآمد اصلی بعد از نفت است که اغلب مالیات از کارمندان و کارگران وصول می‌شود.

وی افزود: بخش مهمی از افزایش درآمد عمومی استان مربوط به شناسایی فرارهای مالیاتی و وصول از این محل است که باید در مطرح کردن مسائلی نادرست در افزایش مالیات و… انصاف را رعایت کنیم.

منبع: تسنیم