به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام حسن کاملی فر در آئین گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و تجلیل از فعالین عقیدتی سپاه ناحیه اهر با ذکر اینکه شهید مطهری معتقد بود دولت ها باید در مسیر عدالت و عدالت خواهی شکاف های طبقاتی را پر کنند و تبعیض ها را از میان بردارند، گفت: ماهیت انقلاب اسلامی عدالت خواهی است و آزادی های انسان که عمدتاً سازنده هستند، برای تداوم و بقای انقلاب مهم می باشد.

وی با اعلام اینکه شهید مطهری در اسلام شناسی و فنون اسلام کم نظیر بودند، گفت: استمرار انقلاب اسلامی در اندیشه شهید مطهری، حفظ استقلال فکری و مکتبی بود و آن شهید بزرگوار معتقد بودند که استقلال مکتبی به معنای استفاده نکردن از مکتب ها و تمدن های دیگر نیست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا همچنین با اشاره به اینکه شهید مطهری آینده شناس و زمان شناس بوده و تمامی جریان های فکری و سیاسی زمان خود را می شناخت، افزود: شهید مطهری، انسانی کاملاً شجاع در گفتن و نوشتن حقایق بودند و در عین حال مبارز در برابر کج روی ها و تهاجم فرهنگی دشمن بود.

حجت الاسلام کاملی فر حفظ استقلال فکری و مکتبی را از جمله دیدگاه های شهید مطهری در حفظ و استمرار انقلاب اسلامی ذکر کرد و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اندیشه های شهید مطهری در استمرار و بقای انقلاب اسلامی، ادامه مسیر عدالت خواهی است که پشتوانه آن ایمان و معنویت باشد ولی این در حالی است که اکنون برخی از چهره های شناخته شده بدون این که پشتوانه ایمان، اعتقادات و معنویت داشته باشد، دم از عدالت و عدالت خواهی می زنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود آزادی معنوی را پیش نیاز تمامی آزادی های دیگر برشمرد و یادآور شد: اثبات حقانیت اسلام و انقلاب اسلامی و پاسخگویی به شبهات از وظایف مهم روحانیت است و آینده ایران اسلامی با آینده روحانیت پیوند ناگسستنی دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در ادامه با تأکید بر اینکه اکنون هجمههای سنگینی علیه سپاه پاسداران و سرداران سپاه در حال شکل گرفتن است، بیان داشت: هجمه ها علیه سپاه از سوی دشمنان و استکبار جهانی و برخی از جریانات و گروه های سیاسی صورت می گیرد و همچنین متأسفانه برخی مسئولان که باید حامی و پشتیبان نیروهای مسلح باشند، سپاه را مورد هجمه و تخریب و تضعیف قرار می دهند.

حسن کاملی فر اضافه کرد: حقیقتاً جنگ تحمیلی برای نظام، انقلاب اسلامی و کشور تهدیدی بزرگ به شمار می رفت اما سپاه پاسداران ضمن خنثی سازی تهدیدهای دشمنان آن را به فرصت تبدیل کرد.

وی سپاه پاسداران را نهادی نظامی، فرهنگی و مردمی عنوان کرد و گفت: برخی ها به گونه ای رفتار می کنند که باید سپاه پادگانی باشد و از پادگان خارج نشود، ولی ماهیت سپاه نه تنها این‌طور نیست، بلکه ریشه عمیق در مردم دارد، یعنی سپاه پاسداران از طریق بسیج با تمامی قشرهای مردمی ارتباط تنگاتنگی برقرار کرده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در پایان با اعلام اینکه هراس دشمن از سپاه پاسداران به دلیل اتصال مستقیم با مردم و به کارگیری جوانان مؤمن و انقلابی است، تصریح کرد: توان قوت و قدرت سپاه پاسداران ناشی از روحیه انقلابی، اعتقادی و معنوی می باشد که علی رغم تحریم ها به تجهیزات نظامی و توان دفاعی مدرن دست یافته است.