به گارش اهر خبر (اهر نیوز)، ایوب بهتاج در حاشیه همایش تجلیل از پیشکسوتان، قهرمانان، مربیان نمونه و رؤسای هیأت های ورزشی شهرستان اهر با بیان اینکه در راستای انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام، ورزش و جوانان آذربایجان شرقی مسابقات بین المللی و برنامه‌هایی امسال برگزار می کند، اظهار داشت: مقرر شده در راستای رویداد جهانی تبریز ۲۰۱۸، حدود ۱۲ رویداد ورزشی آسیایی و جهانی در استان برگزار گردد.

وی با اعلام اینکه شاید برنامه های ورزشی تبریز ۲۰۱۸ با تغییراتی روبرو شود، اما این تغییرات یقیناً در راستای کیفی سازی خواهد بود، افزود: مسابقات چهار جانبه فوتسال بین تیم های ایران، ژاپن، اکراین و بلاروس، مهرماه سال جاری به میزبانی تبریز برگزار می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، والیبال نشسته سوپر سیکس لیگ جهانی را از دیگر برنامه های اجرا شده در تبریز عنوان کرد و خاطرنشان کرد: مسابقات آسیایی اسنوکر بیلیارد از روز گذشته شروع شده و در این مورد نیز تبریز میزبان است.

بهتاج بابیان اینکه گردهمایی سمن‌ های گردشگری کشور فردا در تبریز برگزار می‌ شود، ابراز داشت: گردهمایی سمن‌ های گردشگری کشور روز سه‌ شنبه با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان و معاونین رئیس‌جمهور در تبریز برگزار خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه سهم شهرستان‌ ها از رویدادهای ورزشی تبریز ۲۰۱۸ چه خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه بایستی زیرساخت‌ های لازم از جمله سالن های ورزشی مناسب و محل اسکان ورزشکاران در شهرستان ها ایجاد گردد، در تلاشیم طبق اولویت بندی ها، سالن های ورزشی شهرستان ها را استانداردسازی و آن ها را برای میزبانی از مسابقات آسیایی، قاره ای و حتی جهانی آماده کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که برای اتمام پروژه‌ های نیمه‌ تمام ورزشی در سطح استان برنامه‌ ریزی کرده‌ اید یا خیر، ابراز کرد: پروژه‌ های نیمه‌ تمام ورزشی نه‌ تنها در آذربایجان شرقی بلکه در کل کشور، وزارت ورزش و جوانان را با چالش مواجه کرده است و استان آذربایجان شرقی نیز از داشتن پروژه های نیمه تمام مستثنی نیست که به همان خاطر نمی توانیم اعلام کنیم همه پروژه ها مجدداً اجرا و آنها را به اتمام می رسانیم.

ایوب بهتاج ادامه داد: بنا داریم تا پروژه های نیمه تمام ورزشی آذربایجان شرقی که از درصد پیشرفت بالایی برخوردار هستند را با تأمین اعتبار مجدداً احیاء و به اتمام برسانیم که در این راستا بر اساس دستورالعمل ها هیچ پروژه جدیدی در استان اجرا نمی شود تا زمانی که پروژه های نیمه تمام به سرانجام برسد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار اهر خبر در خصوص اینکه اقداماتی برای تکمیل استادیوم ۵۰۰۰ نفری شهرستان اهر انجام یافته است یا خیر، گفت: استادیوم ۵۰۰۰ نفری شهرستان اهر زمانی کلنگ زنی شد که به دلیل عدم تخصیص اعتبارات متوقف شد، اما به لحاظ پیگیری های مستمر نماینده مردم اهر و هریس و اخذ تأییدیه از وزیر ورزش و جوانان، تلاش می کنیم تا مجدداً روند عملیات اجرایی این استادیوم را آغاز کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار اهر امروز در خصوص اخذ مالیات از باشگاه های ورزشی گفت: باشگاه های ورزشی معاف از مالیات هستند و اگر در جایی این گونه موارد مشاهده بشود، پیگیری می کنیم و قوانین را گوش زد خواهیم کرد.