به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش در نشست اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره سراسری فیلم کوتاه کلیبر گفت: می توانیم با برگزاری جشنواره های مختلف منطقه ارسباران را به گردشگران معرفی کنیم و جشنواره فیلم کوتاه کلیبر نیز یکی از فرصت های معرفی قابلیت های فرهنگی و تاریخی منطقه محسوب می شود.

وی تاکید کرد: این منطقه با قابلیت های تاریخی و فرهنگی خود این پیام را به ما می دهد که توان و قابلیت بسیار گسترده تر از این را هم دارد و می بایست به لحاظ فرهنگی و تاریخی و جاذبه های زیست محیطی  این شهر کانون توجه باشد.

فرماندار کلیبر تاکید کرد: این جشنواره می تواند زمینه‌ای را فراهم کند تا فیلمسازان زوایای زندگی مردم عشایر و روستائیان که ذخایر کشور هسند را مطالعه کنند و به عمق این یافته ها نظر بیاندازند و مواد لازم برای کار در حوزه هنر ارائه دهند.

وی تولید سریال آنام در شهرستان کلیبر را یکی دیگر از زمینه معرفی منطقه ارسباران عنوان کرد و گفت: پتانسیل بسیار بالای شهرستان کلیبر در حوزه های مختلف می تواند این زمینه را فراهم کند تا جشنواره فیلم کلیبر با گستره ی بین المللی نیز برگزار شود.

فرماندار کلیبر با بیان این که سالانه هزاران گردشگر از داشته های گردشگری اعم از تاریخی و طبیعی این شهرستان دیدن می کنند، خاطرنشان کرد: تعداد گردشگرانی که در طول سال به کلیبر سفر می کنند، چند ١٠ برابر جمعیت بومی بوده و در فصول گردشگری تنوع فرهنگی گسترده ای در این شهرستان ایجاد می کنند.

خدابخش با تأکید بر این که «محیط زیست، آثار تاریخی، سنت های اجتماعی، فرهنگ غنی و ادبیات بومی و بسیاری از شاخصه های اجتماعی و فرهنگی شهرستان متأثر از تنوع فرهنگی ناشی از توسعه گردشگری است»، ادامه داد: برای حفظ همه این سرمایه های اجتماعی و تاریخی، سرمایه گذاری در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، اجتناب ناپذیر است.

گفتنی است دومین دوره جشنواره سراسری روستایی و عشایری فیلم کوتاه «کلیبر» با موضوع فرهنگ ،سنن و آداب و رسوم بومی روستائیان و عشایر کلیبر و سایر نقاط کشور و با هدف ترویج و تبیین جایگاه ویژه عشایر و روستائیان منطقه در تولید و اشتغال پایدار، گردشگری، اقتصاد روستا و توسعه پایدار روستایی و عشایری، تبیین و ترویج فرهنگ، سنن و آداب و رسوم بومی روستائیان و عشایر منطقه، تبیین نقش روستائیان و عشایر منطقه در ترویجِ ارزش‌ های اسلامی و اخلاقی، نقش روستائیان و عشایر منطقه در دفاع مقدس، نقش آئین‌ ها و رسوم بومی روستائی و عشایر منطقه در زندگی امروزه آنها، تبیین نقش و جایگاه روستائیان و عشایر منطقه در تولید سرانه کشور، تبیین نقش و جایگاه روستائیان و عشایر منطقه در جذب گردشگر و تبیین نقش اقتصاد مقاومتی در توسعه پایدار مناطق روستایی،  بیست و هفتم تا سی ام خرداد ماه سال جاری در کلیبر برگزار می شود.