رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌ شرقی گفت: تاب‌ آوری مهمترین ویژگی ادبیات اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر داوود بهبودی در جلسه مشترک شورای اداری شهرستان اهر با اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان از اقدامات انجام گرفته در ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر، تقدیر و اظهار کرد: تاب آوری مهمترین ویژگی ادبیات اقتصاد مقاومتی است و لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی تعریف نقش برای همه اقشار جامعه است.

وی از همگرایی و همراهی کلیه دستگاه‌ها به عنوان لازمه دیگر تحقق اقتصاد مقاومتی نام برد و افزود: مدیران شهرستان بین وظایف روزمره و ماموریت‌های جاری دستگاه‌ها و اقدامات خاص اقتصاد مقاومتی تمایز و تفاوت قائل شوند.

بهبودی با اشاره به نقش مدیریت بی پول، از عدم اختصاص بودجه ای ویژه در زمینه اقتصاد مقاومتی خبر داد و خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی مبتنی بر ظرفیت‌های درونی جامعه و با محوریت مردمی می باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی با اشاره به ظرفیت بالای انسانی، بازرگانی و کشاورزی شهرستان اهر، اولین اقدام در تحقق اقتصاد مقاومتی از طریق متوقف نمودن جریان مهاجرت از شهرستان از طریق بسترسازی اداری برای فعالیتهای اقتصادی کارآفرینان ذکر کرد.

وی توانمند سازی اقشار مختلف از طریق آموزش و هدایتهای هدفمند را تنها راه رسیدن به توسعه واقعی و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

منبع: ایسنا