اخبار شهرستان » اخبار ویژه » علمی
کد خبر : 21612
یکشنبه - 23 اردیبهشت 1397 - 13:26
فرماندار شهرستان اهر:

تحصیل دانش آموزان در مدارس کانکسی، نمونه عینی محرومیت اهر است

فرماندار شهرستان اهر گفت: تحصیل دانش آموزان روستایی در مدارس کانکسی، نمونه عینی محرومیت شهرستان اهر در حوزه آموزش و پرورش است.

تحصیل دانش آموزان در مدارس کانکسی، نمونه عینی محرومیت اهر است

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار شهرستان اهر با قدردانی از زحمات و تلاش های خیرین در راستای رفع کمبودهای آموزش و پرورش اظهار داشت: تحصیل دانش آموزان روستایی در مدارس کانکسی، نمونه عینی محرومیت شهرستان اهر در حوزه آموزش و پرورش است که این امر برای حوزه آموزش و پرورش شهرستانی با قدمت و پیشینه تاریخی و فرهنگی کسر شان است.

وی افزود: منطقه ارسباران در سال ۹۱ با اتفاق ناگواری چون زلزله روبر شد اما حضور چشمگیر خیرین و اتحاد و انسجام ملت ایران در تأمین نیازهای مردم این اتفاق را به بهترین شکل تغییر داد.

فرماندار اهر با اشاره به اینکه مشارکت خیرین در امور مدرسه سازی در شهرستان اهر برای معلمان و دانش آموزان مایه دلگرمی و مباهات است، گفت: شهرستان اهر با نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی و ظرفیت هایی که دارد ، محروم و مظلوم واقع شده است.

محمودی با ذکر اینکه خیرانی که برای تأمین فضای امن و آرام برای دانش‌آموزان روستایی و مناطق محروم در تلاش هستند، جایگاهی بهشتی دارند، گفت: در دهه فجر سال گذشته اغلب مدارسی که در شهرستان اهر مورد بهره‌ رداری قرار گرفت، خیرساز بودند و همین خیران به دلیل فروتن بودند حتی حاضر به حضور در مراسم افتتاح نیز نشدند.

وی اضافه کرد: ما به عنوان نماینده دولت در شهرستان اهر، رویکردمان در کنار برنامه ریزی و توسعه شهرستان، توجه به حوزه فرهنگی و توسعه زیرساخت های تعلیم و تربیت علی الخصوص زیرساخت های فرهنگی است.

فرماندار اهر ادامه داد: همان گونه که در کنار دستگاه های تعلیم و تربیت و نوسازی و تجهیز مدارس استان برای رفع نواقصات هستیم، بلکه در راستای تأمین اعتبار مورد نیاز از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر با تأکید بر اینکه خیرین با احداث مدرسه در مناطق روستایی و محروم نه تنها نیازهای دانش آموزان را مرتفع می کنند بلکه مسیر دنیا و آخرت خود را نیز با این اقدام هموار کرده‌اند، خاطرنشان کرد: دانش آموزان قدر مدارسی که در روستاهای شهرستان اهر توسط خیرین احداث شده به خوبی می دانند.

اغلب مدارس شهرستان اهر نیازمند تجهیز و بازسازی هستند

مدیر آموزش و پرورش اهر نیز در این جشنواره اظهار داشت: دبیرستان ۱۲ کلاسه معلمان فداکار، دبستان ۶ کلاسه روستای سراجه لو، دبیرستان سه کلاسه روستاهای یاورکندی و قلندر، دبستان دو کلاسه روستای شنقوش‌آباد، دبستان یک کلاسه روستاهای دهستان و کوسه لار، دبیرستان ۱۲ کلاسه آیت الله صدوقی از جمله نتایج جشنواره خیرین مدرسه ساز سال گذشته هستند.

جعفر شحاجی اضافه کرد:هنرستان ۱۸ کلاسه حاج حسن شهباز ایرانی، دبستان یک کلاسه روستای پیره یوسفیان، مدارس دو کلاسه روستاهای دامن آباد، یایجلو، دیزبین و ملالار، مدرسه روستای حصار سیدلر و نجف خانلو، دو کلاسه روستای برمیس، یک کلاسه روستاهای شیشه و مرده کتان را جزو مدارس خیرساز در حال احداث شهرستان اهر ذکر کرد.

وی در پایان بابیان اینکه اغلب مدارس شهرستان اهر نیازمند تجهیز و بازسازی هستند، گفت: مردان و خیران بزرگی تا به امروز بوده‌اند که با تأمین نیازها و احداث مدارس در مناطق محروم ارسباران در اذهان دانش آموزان باقی مانده اند.