به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت الله جواد حاجی زاده در آیین کلنگ زنی هتل ۵ ستاره صنایع معدنی مهر اصل شهرستان اهر با اعلام اینکه منطقه ارسباران و شهرستان اهر قطب معدنی استان است، اظهار داشت: این منطقه در حوزه های کشاورزی، دامداری، گردشگری و غیره ظرفیت های بسیاری دارد که امیدواریم با همت مسئولین از این ظرفیت ها برای اشتغال زایی استفاده شود.

وی در ادامه گفت: بایستی قدردان سرمایه گذاری که خود را مدیون خاک میهن اسلامی می داند و معتقد است سرمایه گذاری در حوزه های صنعت و معدن یک وظیفه است، بود.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه بیکاری در شهرستان اهر بی داد می کند و وقتی جوان بیکاری به مسئولان مراجعه می کند، احساس شرمندگی می کنیم، افزود: یکی از عبادت ها فعالیت در حوزه اقتصادی است و با توجه به این که وضعیت معیشتی مردم این شهرستان نامطلوب بوده، حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی می تواند در امورات مردم گشایشی باشد.

آیت الله حاجی زاده تاکید کرد: نزدیک به یک دهه می شود که مقام معظم رهبری شعار سال ها را اقتصادی نام گذاری می کنند و لذا سرمایه گذاری، سرمایه گذاران در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری را بایستی وظیفه بدانیم تا بدین ترتیب گره از مشکلات معیشتی مردم و بیکاری جوانان گشوده شود.

وی بابیان اینکه هر اندازه ای که ارتباط ما با پروردگار متعال تنگاتنگ باشد، همان اندازه خداوند برکاتش را بر انسان نازل می کند، گفت: اگر خدای ناکرده ارتباط انسان با پروردگار متعال ضعیف شود، طبیعی است که برکات خدا از روی انسان بازگردانده می شود.

امام جمعه اهر در پایان با ذکر این که ملت ایران می دانند برای حل مشکلات کشور نباشد چشم به دیگران دوخت بلکه باید بر توانایی و ظرفیت های داخلی متکی باشیم، افزود: بدعهدی آمریکا در برجام و نقض توافق نامه بین المللی یکی از نمونه بارزی است که ما را به خوداتکایی ترغیب می کند.